شماره: 2250 / ۱۴۰۲ سي آبان
تعداد بازدید : 0
اخبار
استفاده از هوش مصنوعی در نظام بانکی
معاون فناوریهای نوین بانک مرکزی گفت: سعی داریم بخشنامههای بانک مرکزی قابل خواندن با هوش مصنوعی باشند و خودکار اجرا شوند.
آقای مهران محرمیان دیروز در دهمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظامهای پرداخت، گفت: ارتباط روستاهای کوچک به اینترنت افزایش پیدا کرده است. میان روستا و مناطقی که با شبکههای اینترنتی ارتباط دارند و ندارند تفاوت عمدهای در رفتار و زندگی افراد آن روستا وجود دارد که جای تشکر دارد.
محرمیان ادامه داد: رشد سالانه تراکنشها ادامه دارد و به صورت فزاینده در حال افزایش است. مواردی که مطرح میشد در رابطه با کاهش تراکنشهای اینترنتی درست نبوده و اجرای طرح صیانت و سایر طرحها اثر جدی در روند کلی تراکنشهای مالی نداشته است.
محرمیان گفت: نرخ رشد اندازه بازارهای جهانی فناوری مالی در تمام دنیا در حال افزایش است و متوسط رشد اندازه بازار جهانی فناوریهای مالی در دنیا ۱۸.۵ درصد است.
معاون فناوریهای نوین بانک مرکزی گفت: در حوزه خدمات شخصی در بسیاری از نقاط دنیا به رشد پایدار و باثباتی رسیدهاند. رشد درآمد جهانی فناوریهای مالی تا سال ۲۰۳۰ نیز چشمگیر خواهد بود.
وی ادامه داد: ارنست اند یانگ ترندهای صنعت بانکی را به رگولاتور، فناورمالی و بانکها تقسیم کرده است. ما در بانک مرکزی هم بر اساس همین دسته بندی و شاخص وضعیت شبکه بانکی را پایش کردهایم.
محرمیان با بیان اینکه در حوزه فناوری وضعیت نسبتا خوبی داریم، تصریح کرد: در حال حاضر شرکتهایی که کار اصلی آنها هوش مصنوعی است رو به افزایش است و شاهد دستاورهای خوبی در این حوزه بودهایم.
معاون فناوریهای نوین بانک مرکزی اظهار کرد: از جمله مواردی که در حوزه هوش مصنوعی دنبال میشود، تبدیل گفتار به متن، دستیار صوتی، تبدیل متن به متن و سایر موارد است که باید فناوریهای لازم در این حوزه ایجاد شود.
به گفته محرمیان، بانکها میتوانند در حوزه روند تعاملات مالی افراد، ارائه خدمات شخصیسازی شده و رصد خواستهها و نیازهای مشتریانشان از هوش مصنوعی بهرهمند شوند.
معاون فناوریهای نوین بانک مرکزی تاکید کرد: مدل زبانی اقتصاد پولی و بانکی میتواند مقررات این بخش را برای ماشینها قابل خواندن کند. سعی داریم با استفاده از این فناوری، بخشنامههای بانک مرکزی قابل خواندن توسط هوش مصنوعی باشند به صورت خودکار اجرا شوند و گزارش آن تهیه شود.
محرمیان گفت: در خصوص انتظارات تورمی کارهای بسیار خوبی با استفاده از پایش شبکههای اجتماعی انجام شده و هماکنون به صورت ساعتی میتوانیم تغیبرات در انتظارات تورمی را رصد کنیم.
جشنواره فروش مهام همراه با جوایز ویژه بیمه نوین
شرکت بیمه نوین در راستای ایجاد خلق ارزش برای مشتریان، محصولات بیمهای خود را با شرایط ویژه در آذر سال جاری به فروش میرساند.
این شرکت از یکم تا سیام آذر 1402 در جشنواره فروشی که «مهام» نام دارد، انواع بیمهنامههای بدنه اتومبیل، آتشسوزی، برخی از بیمهنامههای مسئولیت و بیمههای عمر و سرمایهگذاری خود را با تخفیف و شرایط ویژه به فروش میرساند.
همچنین در جشنواره «مهام» بیمه نوین علاوه بر تخفیفهای ویژه، به افرادی که در بازه زمانی این جشنواره محصولات ارائه شده را خریداری کنند، به قید قرعه جوایزی تعلق خواهد گرفت.
در این جشنواره فروش ویژه، بیمه¬های مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان ساختمانی، مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان عمرانی، مسئولیت کارفرما در قبال؛ کارکنان صنعتی، خدماتی و بازرگانی، مسئولیت حرفهای پزشکان و مسئولیت حرفهای پیراپزشکان را با تخفیف ویژه ارائه میشوند.انواع بیمههای آتشسوزی منازل مسکونی، آتشسوزی صنعتی و غیر صنعتی و بیمهنامه آتشسوزی انبار نیز از جمله دیگر محصولاتی هستند که با شرایط ویژه به فروش میرسند. بیمه عمر و سرمایهگذاری نوین نیز با تخفیف ویژه در هزینههای اداری و بیمهگری در این جشنواره به فروش میرسند.
همچنین بیمه مستمری نوین نیز از جمله محصولاتی است که در صورت خرید در مدت زمان جشنواره «مهام»، شامل شرکت در قرعه کشی جوایز ویژه خواهد شد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
نگاهی به طرح راهاندازی مجتمع تخصصی بانک و بیمه
شرکت بیمه سرمد با هدف ارائه خدمات بیمهای و پیگیری امور مربوط به آن برای کارمندان و بازنشستگان بانک صادرات، اقدام به افتتاح مجتمع تخصصی بانک و بیمه کرده است که میتواند الگوی مهمی برای تکریم ذینفعان بزرگ سازمانی شرکتهای بیمه محسوب شود.
در دوره جدید مدیریتی در بیمه سرمد و با تدبیر مدیرعامل بیمه سرمد جهت تکریم کارمندان و بازنشستگان بانک صادرات، مجتمع تخصصی بانک و بیمه برای تسریع در مدیریت درخواستهای این گروه راهاندازی شده است، اقدامی نوآورانه که میتواند به رضایت هرچه بیشتر بانک صادراتیها از تعامل با بیمه سرمد بیانجامد.
راهاندازی این مجتمع تخصصی از چند سو حائز اهمیت است که بینش و تدبیر درست مدیریت بیمه سرمد را نمایانتر میکند. افتتاح مجتمع تخصصی برای یک گروه از ذینفعان، نشان از اثبات اهمیت داشتن رضایت همکاران بانک صادرات برای تیم مدیریتی بیمه سرمد دارد که میتواند موجب زدودن بدبینیها و تقویت جایگاه بیمه سرمد نزد افکار عمومی داخل برج سپهر شود.از سوی دیگر، راهاندازی این مجتمع تخصصی، موجب تعدیل حجم کاری اداره کل رفاه بانک صادرات ایران در بررسی پروندههای بیمهای همکاران و بازنشستگان شده و پاسخگویی مطلوبتری به انتظارات و خواستههای کارمندان بانک صادرات صورت خواهد گرفت. در همین حال، همانگونه که سیدمحمدمهدی بهشتینژاد، مدیرعامل بیمه سرمد در آیین افتتاحیه این مجتمع وعده داده است، با راهاندازی این واحد تخصصی، در کمتر از یک ماه پروندههای درمانی و فنی همکاران بانک صادرات ایران بررسی شده و پرداخت خسارات در مدت کوتاهی انجام خواهد گرفت.
این الگوی مشتریمداری برای ذینفعان گروهی، در سایر شرکتهای بیمه نیز میتواند مورد توجه قرار گیرد. بسیاری از بانکهای کشور سهامدار شرکتهای بیمهای زیرمجموعه خود هستند و حتی برخی نهادها، شرکتهای بیمهای را سهامداری میکنند که این الگو در کاهش نارضایتیهای کارمندان آنها میتواند نقشآفرین باشد.
تامین مالی صنعت مس ایران توسط بانک ملت
بانک ملت و شرکت ملی صنایع مس ایران با هدف افزایش تعاملات مالی و اقتصادی، بزرگترین تفاهمنامه همکاری بانکی را امضاء کردند.
این تفاهم نامه، در حوزه تکمیل زنجیره مس که در برگیرنده صنایع بالادستی، صنایع پایین دستی و زیرساخت های مرتبط آب و انرژی با صنعت مس است، به امضای رضا دولت آبادی مدیرعامل بانک ملت و امیر خرمی شاد مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران رسید.
بر اساس این گزارش، رضا دولتآبادی مدیرعامل بانک ملت با بیان اینکه این تفاهمنامه از بزرگترین تفاهمنامههای بانک ملت است، گفت: اجرای این تفاهمنامه از جهات مختلف بسیار مهم است و مسئولیت بالایی را برای این بانک ایجاد میکند.
وی افزود: بانک ملت به بزرگترین بانک کشور تبدیل شده و از نظر سرمایه، منابع ارزی و ریالی از ظرفیت بالایی برخوردار است.
دولت آبادی ادامه داد: بانک ملت با حضور فعال در این صنعت مادر، به شرکت های دانش بنیان فعال در زنجیره مس، صنایع زیرساختی و محیط زیست برای بومی سازی و حمایت از آنها و شرکت های پیمانکاری معرفی شده، بر اساس این تفاهم نامه تسهیلات پرداخت خواهد کرد.
مدیرعامل بانک ابراز امیدواری کرد: با اجرای این تفاهمنامه ضمن گسترش فعالیتهای فی ما بین بتوانیم نقش مؤثرتری را در تولید و اشتغال ایفا کنیم.
امیر خرمیشاد مدیرعامل شرکت ملی مس نیز، امضای این تفاهمنامه را فصل جدیدی در روابط این دو شرکت بزرگ دانست و ابراز امیدواری کرد، همکاریهای فیمابین ارتقا یابد.
وی افزود: خدمات اعتباری و ارزی، تأمین سرمایه، لیزینگ، کارگزاری و بیمه از جمله مفاد این تفاهمنامه است و برای دوره چهارساله در نظر گرفته شده است.
حضور فعال پست بانک ایران در دهمین همایش و نمایشگاه بانکداری الکترونیک و نظامهای پرداخت
پست بانک ایران در دهمین همایش بانکداری الکترونیک و نظامهای پرداخت که از امروز دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲ به مدت دو روز در مرکز همایشهای بینالمللی صداوسیما برگزار میشود، حضور و مشارکت فعال دارد. این بانک با معرفی آخرین خدمات خود در حوزه بانکداری دیجیتال و ارائه خدمات در روستاها و مناطق کمتر برخوردار در این همایش حضور فعال دارد.
رونمایی از ریال دیجیتال پست بانک ایران اسکناس الکترونیکی بانک مرکزی ج.ا.ا از دیگر برنامههای این همایش است.
پست بانک ایران از مدیران و فعالان حوزه پولی و بانکی حاضر در این رویداد، برای بازدید از غرفه خود دعوت میکند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
رئیس کل بانک مرکزی: وضعیت ذخایر ارزی بسیار خوب است اما ارز مفت به کسی نمیدهیم
رییس کل بانک مرکزی گفت: ما به لحاظ ارزی وضعیت بسیار خوبی داریم و هیچ مشکلی نداریم و تسلط ما بر ارز زیاد است؛ اما ارز را مفت هزینه نمیکنیم؛ ارز دست هر کسی هست، باید برگرداند و استثنایی ندارد؛ چرا که ارز کالای عمومی و بخشی از سیاست تثبیت است.
محمدرضا فرزین در دهمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظامهای پرداخت اظهار داشت: هوش مصنوعی تصمیم گیری بر اساس داده و اطلاعات است و در حکمرانی کمک کند و این دانش باید در صنعت بانکداری رشد کند.
وی افزود: استفاده از هوش مصنوعی در صنعت بانکداری هفت درصد است و باید به ۱۵ درصد برسیم.
فرزین با اشاره به اینکه در برخی از حوزهها وضعیت خوبی داریم، ادامه داد: ۹۷ درصد نظام پرداخت ما الکترونیک است و اقدامات ما در حوزه چک قابل قبول است و سامانه های پیچک و مه چک راه اندازی شد و ۹۰ درصد چکها صیادی است. اعتماد به چک ارتقا یافته و زندانیان به یک نفر در سه روز رسیده است.
رییس کل بانک مرکزی در خصوص دیگر اقدامات بانک مرکزی گفت: احراز هویت غیرحضوری، اقدام دیگری است که از سوی بانک مرکزی ابلاغ شد و بانک ها انجام دادند.
وی در ادامه گفت: تفکیک حساب تجاری از شخصی اقدام مناسب بانک مرکزی است و حدود ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار حساب تجاری و شخصی تفکیک شده که ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تا حقوقی است.
فرزین گفت: سامانه سیاق اقدام مناسبی است و اجرای حکم از ۲۰۰ روز به ۴ دقیقه کاهش یافته و زمان رسیدگی به پرونده ها کاهش یافته است.
وی با تاکید بر اینکه در بانک مرکزی مشکلات بسیاری مطرح است و برای رسیدن به بانکداری مطلوب راه طولانی داریم، اظهار داشت: یکی از مهمترین مسایل نظارت است و هم در نظارت بر بانکها در خصوص قوانین و مقررات، مشتریان و غیره نظارت نداریم و بانک ها نیز نظارت دقیقی بر فعالیت خود ندارند و باید از دانش هوشمندسازی در توسعه نظارت بانک مرکزی استفاده کنیم.
وی تاکید کرد: اگر نظارت دقیقی بر بانک ها و گردش پول در کشور داشته باشیم جلوی نوسانات اقتصادی گرفته می شود باید گردش ارز و پول را رصد کنیم.
وی اظهار داشت: حکمرانی ریال موضوع اصلی است چون ریال واحد پول ملی است و در مراودات با کشورهای دیگر ارز و پول استفاده میشود و نظارتی بر آن نیست و باید اقدامات لازم در این زمینه انجام شود.
وی با اشاره به اینکه تولید آمار و اطلاعات موضوع مهمی است گفت: داده های کلان اقتصادی را بانک مرکزی و مرکز آمار منتشر میکند که بر اساس آن سیاست لازم برای جلوگیری از بحران باید اتخاذ شود. اما این دادهها در حل موضوعات متغیر اقتصادی کمک نمی کند چون به روز نیست. برای مثال اطلاعات تورم مبتنی بر اطلاعات دو سال گذشته است و این کمکی در سیاستگذاری نمی کند و بیشتر ابزاری برای بحثهای سیاسی است؛ در حالی که باید در تحلیل آمار، منافع ملی را در نظر بگیریم.
وی تاکید کرد: باید آماری که به سیاستگذار کمک کند تهیه شود. برای بهبود اجرای سیاست پولی و ارزی، باید اطلاعات در این زمینه تهیه شود و در اختیار ذینفعان قرار گیرد.
رییس کل بانک مرکزی در ادامه گفت: مشکل دیگر پیش بینی پذیر کردن اقتصاد است. در دهه ۹۰ تا کنون هر سال با تکانه های مختلف اقتصادی روبه رو بودیم و منشا بیشتر آنها خارج از کشور است و باید پایداری داشته باشیم تا آثار منفی را کاهش دهیم و باید پیش بینی و پیش نگری کنیم و سیاست لازم را اتخاذ کنیم تورم ها و نوسانات اقتصادی به این دلیل است که به موقع نمی توانیم تصمیم بگیریم.
وی ادامه داد: موضوع مهم دیگر در شرایط کنونی انتظارات است در خصوص ارز برخی انتظارات روانی انجام می دهند و با تیمی وجود دارد که با عملیات روانی موجب نوسان ارز میشوند و با مصاحبههایی که انجام می دهند فنر قیمت ارز را بالا و پایین می برند و انتظارات فعالان اقتصادی را بالا میبرند و اقتصاد را دچار مشکل می کنند.
وی تصریح کرد: ما به لحاظ ارزی وضعیت بسیار خوبی داریم و هیچ مشکلی نداریم و تسلط ما بر ارز زیاد است؛ اما ارز را مفت هزینه نمی کنیم و ارز دست هر کسی است باید برگرداند و استثنایی ندارد. ارز کالای عمومی و بخشی از سیاست تثبیت است.
سیاست تثبیت سیاست قطعی است و کوتاه نمی آییم و انتظارات بر اساس این سیاست تعدیل شود به فنرهایی که می گویند، توجه نکنید.
وی افزود: انتظارات برای ما مهم است اگر مردم به ما و تولیدکنندگان داده ها اعتماد نکنند موفق نخواهیم شد.
رییس کل بانک مرکزی گفت: شوکهای ارزی ما در سال ۹۰ در شرایط مازاد تراز تجاری ۵۵ میلیارد دلاری بود. در این شرایط اما ارزش پول ملی به یک سوم کاهش یافت و این به دلیل جنگ روایتی و فضای روانی بود.
وی بیان کرد: برخی هر شب توییت می زنند که جهش ارزی داریم اما اتفاق نمیافتد. همه باید به بانک مرکزی کمک کنند زیرا هدف این بانک، ایجاد آرامش در اقتصاد است.
فرزین تصریح کرد: کسری بودجه دولت رقم قابل توجهی نیست و اجازه نمیدهیم کسری بودجه دولت ریالی شود. به دنبال این هستیم که اگر کسری داشتیم منجر به نقدینگی نشود؛ چراکه تورم ناشی از نقدینگی است و ما نقدینگی را کنترل می کنیم.
رییس کل بانک مرکزی گفت: موضوع دیگر رمز ارز است. سیاست بانک مرکزی این بود که رمز ارز به شکل قانونی به صادرات و واردات کمک کند. تولید رمز ارز در کشور اجرایی میشود و محدودیت های ما برای جلوگیری از پولشویی است و قصد داریم بررسی کنیم که قوانین ناظر بر آن به ثبات اقتصاد کمک کند. در همین راستا تیمی تشکیل شده که این کار را انجام دهد و در اصلاح سیاستها کمک کند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
چتر حمایتی بانک کارگشایی بر سر بیش از 166 هزار متقاضی و نیازمند طی هفت ماه
بانک کارگشایی به منظور رفع نیازهای فوری و ضروری متقاضیان و توان بخشی اقشار ضعیف و نیازمند از فروردین تا پایان مهر ماه امسال در قبال ترهین طلا و جواهرات در مجموع 166 هزار و 247 فقره وام قرض الحسنه و جعاله رفع احتیاجات ضروری پرداخت کرده است.
از ویژگیهای مهم تسهیلات بانک کارگشایی این است که متقاضیان در مواقع ضروری بدون ضامن و در قبال ترهین طلا بدون پرداخت اقساط ماهانه، یکی از وامهای قرضالحسنه یا جعاله را در کوتاهترین زمان ممکن دریافت می کنند.
بانک کارگشایی در مدت مذکور ، به ارزش بالغ بر 22 هزار و 92 میلیارد ریال به متقاضیان تخصیص داده که گره گشای مشکلات محرومان و نیازمندان شده است.
بانک کارگشایی در مدت هفت ماه نخست سال نیز تعداد 62 هزار و 485 فقره وام قرضالحسنه به ارزش بیش از 2 هزار و 822 میلیارد ریال و تعداد 103 هزار و 762 فقره تسهیلات جعاله به ارزش 19 هزار و 270 میلیارد ریال پرداخت کرده است.
لازم به ذکر است، آمارها نشان می دهد پرداخت تسهیلات جعاله و قرض الحسنه بانک کارگشایی در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب 86 درصد و 84 درصد رشد داشته است.
بانک کارگشایی به عنوان یکی از واحدهای بانک ملی ایران در حال حاضر با ۱۳ شعبه و ۴۲ دایره فعال در سراسر کشور می کوشد در مواقع ضروری با حداقل زمان در ازای ترهین طلاآلات با پرداخت تسهیلات جعاله و وام قرض الحسنه برای کمک هزینه درمان، کمک هزینه تحصیلی، تهیه جهیزیه، ودیعه مسکن و ... در کنار مشتریان خود باشد.
معاون فناوری اطلاعات بانک شهر خبر داد:
توسعه خدمات بانکداری بر بستر «همراه شهر پلاس» با هدف گسترش مشتریان خرد
معاون فناوری اطلاعات بانک شهر، افزایش خدمات رسانی به شهروندان با طراحی محصولات نوین بانکی را یکی از استراتژی های مهم این بانک اعلام کرد و گفت: توسعه خدمات بانکداری بر بستر «همراه شهر پلاس» را با هدف گسترش مشتریان خرد در دستور کار داریم.
حسام حبیب اله با بیان این مطلب گفت: وابستگی صرف یک بانک به منابع شرکت ها و سازمان ها موجب ناپایداری منابع می شود؛ در همین راستا بانک هایی موفق هستند که بتوانند منابع مشتریان خرد را در سبد منابعی خود افزایش دهند.
وی با تشریح ابعاد استراتژی بانک شهر برای توسعه مشتریان خرد، بیان کرد: دسته اول اقدامات بانک شهر ناظر به توسعه ابزارها و کانال های بانکداری دیجیتال است. دسته دوم این اقدامات مربوط به توسعه زیر ساخت های مدیریت مبتنی بر داده و کلان داده است که برای این موضوع پروژه های مهمی در دست اجراست.
حبیب اله همچنین از توسعه خدمات بانکداری بانک شهر بر بستر همراه شهر پلاس به عنوان یکی دیگر از برنامه های این بانک برای توسعه مشتریان خرد خبر داد.
وی افزود: موبایل بانک بانک شهر از دو سال گذشته با همت همکاران ما در فناوری اطلاعات بانک و حوزه امور سازمان بانک شهر با نام جدیدی تحت عنوان همراه شهر پلاس فعالیت خود را آغاز کرده و تا امروز نیز مراحل و فرآیند تکمیلی رشد آن طی شده است.
معاون فناوری اطلاعات بانک شهر ضمن تاکید بر توسعه ابزار پرداخت موبایلی این بانک گفت: همراه شهر پلاس یک ابزار بانکی کامل است اما این نیاز احساس می شد که بانک شهر از یک نرم افزار کاربردی تخصصی برای پرداخت الکترونیک هم برخوردار باشد که به این منظور نرم افزار مربوط به آن به زودی در رویدادهای آینده رونمایی می شود.
حبیب اله ادامه داد: توسعه شبکه پرداخت الکترونیکی بانک شهر که مبتنی بر دستگاه های کارت خوان و درگاه های آر پی جی است، در دستور کار قرار دارد. به این منظور به زودی ناوگان کارت خوان بانک شهر در سراسر کشور نوسازی می شود و همچنین تعداد این دستگاه ها به سرعت افزایش می یابد.
وی اظهار کرد: مشتریان زیادی هستند که با بانک شهر کار می کنند و علاقه مند هستند که دستگاه های کارتخوان مورد استفاده آنها متصل به بانک شهر باشد؛ از این رو با توسعه ای که در این بخش ایجاد می شود این نیاز مشتریان مرتفع می شود.
معاون فناوری اطلاعات بانک شهر در پایان تاکید کرد: توسعه زیرساخت های بانکداری دیجیتال و توسعه خدمات فناورانه و حضوری می تواند بانک شهر را در توسعه لایه مشتریان خرد یاری کند.
رئیس کل بیمه مرکزی بیان کرد؛
پرهیب طرحی ارزشمند از سوی بیمه رازی
رئیس کل بیمه مرکزی طرح پرهیب بیمه رازی را یکی از طرحهای بسیار خوب این شرکت توصیف کرد و گفت: پوشش ریسکهای همهجانبه ساختمان در این بیمهنامه طرح پرهیب در نظر گرفته شده و در ساخت و سازها از ابتدا تا مراحل پایانی را پوشش میدهد.
علی استادهاشمی شنبهشب در دیدار با فعالان صنعت بیمه و مراسم افتتاح ساختمان جدید سرپرستی استان کردستان شرکت بیمه رازی که با حضور تعدادی از مسئولان استان کردستان در سالن جلسات هتل شادی سنندج با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: یکی از افتخارات ما این است که خانوادههای شهدا را نیز زیرپوشش بیمه قرار دادهایم.
رئیسکل بیمه مرکزی گفت: همانطور که حضرت آقا فرمودند کردستان سرزمین فداکاری، صفا و وفاداری است که در حساسترین سالهای این نظام و در تاریخ انقلاب ایفای نقش کرد.
وی در ادامه گفت: ضریب نفوذ بیمه در کشور ۱.۸ و در دنیا این رقم بالاتر است و تلاش میکنیم ضریب نفوذ بیمه در کشور در برنامه ششم به عدد ۳ برسد که این مهم باید بوسیله نمایندگیهای بیمهها در کشور تحقق پیدا کند.
استادهاشمی تصریح کرد: برای رسیدن به عدد ۳ در ضریب نفوذ بیمهای، باید فرهنگسازی در جامعه شکل گیرد و یکی از اولین گامها پرداخت خسارت به موقع و منصفانه به بیمهگذاران است.
رئیسکل بیمه مرکزی کشور آموزش فایدههای خدمات و پوشش بیمه به مردم را راهحل دوم برای فرهنگسازی دانست و گفت: یکی دیگر از کارها که بر عهده شرکتهاست ایجاد طرحهای جدید بیمهای است.
وی اذعان کرد: با ایجاد بیمهنامههای مشخص میتوان طرحهای جدیدی ایجاد کرد که برای مردم جذابیت داشته باشد.
استادهاشمی گفت: در همایش بینالمللی روز بیمه که در روزهای ۱۲ و ۱۳ آذرماه امسال در تهران برگزار خواهد شد، تمام طرحهای بیمهای شرکتها در یکسال گذشته و همچنین طرحهای پیشرو آنها، در این همایش نمایش داده خواهد شد.
استادهاشمی در بخش دیگری از سخنانش با اعلام اینکه طرح پرهیب شرکت بیمه رازی نیز رونمایی خواهد شد، خاطرنشان کرد: کار خوبی که انجام شده پوشش ریسکهای همهجانبه ساختمان در این بیمهنامه در نظر گرفته شده و در ساخت و سازها از ابتدا تا پایان مراحل را پوشش میدهد.
رئیسکل بیمه مرکزی از انعقاد تفاهمنامه بیمه عیوب نهانی ساختمان با بانک مسکن در آیندهای نزدیک خبر داد و گفت: این نوع بیمهنامه مغفول مانده و با هماهنگی بانک مسکن، تمام پیمانکارانی که از بانک مسکن تسهیلات دریافت میکنند باید این بیمه را اخذ کنند چرا که این بیمهنامه هر اتفاقی از زمان اجرای ساختمان تا بعد از اجرا را پوشش میدهد.
وی بیمه را به معنای فروش آرامش و امنیت به مردم عنوان کرد و گفت: علاوه بر اینکه از بودجه دولت استفاده نمیکنیم بلکه به دولت هم عوارض پرداخت میشود و در کنار آن نیز شغل برای مردم ایجاد میشود.
استادهاشمی در ادامه گفت: شرکتهای بیمهای در کشور تاکنون برای ۳۰۰ هزار نفر شغل ایجاد کردهاند.
وی به خدمات بیمهای در استان کردستان گریزی زد و گفت: سرانه حق بیمه در این استان حدود ۹۳۰ میلیون تومان است و سرانه پایینی شمار به آید لذا میطلبد که شرکتهای بیمهای فعالانهتر عمل کنند.
وی همچنین اضافه کرد: در کردستان حوادث طبیعی همچون سیل رخ میدهد که با پوشش بیمهای میتوان برای اقشار آسیبپذیر خدمات ارائه کرد.
رئیسکل بیمه مرکزی کشور با اذعان به اینکه ۹۴ درصد ساختمانها کشور فاقد پوشش بیمه آتشسوزی هستند، افزود: اگر در برنامه هفتم ۵۰ درصد به این میزان افزوده شود، ضریب نفوذ به میزان قابل توجهی رشد مییابد چراکه بنابر اعلام وزارت نیرو، آتشسوزیهای ناشی از اتصالات برق افزایش پیدا کرده که با خرید بیمهای میتوان از این ظرفیت بهره برد.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: حدود ۸۲ درصد خودروها در کشور فاقد بیمه بدنه هستند و ۷۵ درصد مردم نیز بیمه تکمیلی ندارند و همه اینها نشان میدهد جای کار در بیمه زیاد است.
استادهاشمی عنوان کرد: بیمه باید وارد سبد خانوادهها شود، مردم را باید توجیه کرد که در هنگام حادثه چندین برابر پرداخت حق بیمه را دریافت میکنند.
وی بیان داشت: در دولت سیزدهم صندوق حوادث طبیعی تحقق پیدا کرد و در حوادث اخیر کشور غرامتی را پرداخت کرد.
رئیسکل بیمه مرکزی در ادامه گفت: به دنبال این هستیم که با همکاری سندیکای بیمهگران، شورای هماهنگی بیمه استانها را تقویت کنیم.
استادهاشمی با تاکید بر اینکه هر طرح بیمهای که بتواند در داد و ستدها و صادرات و واردات نقش داشته باشد را به کار میگیریم، تصریح کرد: آمادگی داریم در خصوص بیمهگری کولبران و اجناس مجاز که از اقلیم کردستان وارد میشود بررسیهای کامل انجام شود و همه شرکتهای بیمه برای فعالیت بیمهای در مرزها طراحی و مشارکت خواهند داشت.
رئیس هیئت مدیره اتاق ایران و برزیل عنوان کرد
تاثیر بریکس بر تسهیل تجارت ایران و برزیل
رئیس هیئت مدیره اتاق ایران و برزیل با بیان اینکه در حال حاضر بزرگترین مشکل بین تاجران ایرانی و برزیلی، انتقال پول است، تصریح کرد: این مشکل با توجه به حضور ایران در بریکس به راحتی قابل حل است و بهزودی میتوانیم با توافق بانکهای دو کشور، صندوق مشترک پولی برای پرداخت مطالبات ارز حاصل از صادرات یا واردات بازرگانان هر دو کشور را فراهم کنیم.سید فخرالدین عامریان، از دیدار اعضای هیئت مدیره اتاق بازرگانی ایران و برزیل با سفیر جدید برزیل خبر داد و گفت: در این دیدار از سفیر جدید برزیل دعوت شد تا با حضور و بازدید از استانهای مختلف ایران، از نزدیک با پتانسیلهای موجود در هر یک از استان ها آشنا شود. چراکه طرح سفرهای استانی با حضور نمایندگان اتاق مشترک و سفارت برزیل، زمینه ساز مناسب و موثری در جهت هموار کردن راه تجار ایرانی در برزیل است.وی با بیان اینکه در حال حاضر بزرگترین مشکل بین تاجران ایرانی و برزیلی، انتقال پول است، تصریح کرد: این مشکل با توجه به حضور ایران در بریکس بهراحتی قابل حل است و بهزودی میتوانیم با توافق بانکهای دو کشور، صندوق مشترک پولی برای پرداخت مطالبات ارز حاصل از صادرات یا واردات بازرگانان هر دو کشور را فراهم کنیم.رئیس اتاق ایران و برزیل استفاده از پتانسیل موجود در سفارت برزیل را عامل مهم در حل این مشکل دانست.
گفتنی است در این دیدار سفیر برزیل هم طرح بازدیدهای استانی را بسیار موثر خواند و خواستار برنامهریزی بازدیدها شد.
او ضمن اشاره به سابقه تجاری بین دو کشور، توسعه و ارتقا سطح تعاملات تجاری با ایران را یکی از برنامههای اصلی خود عنوان کرد و گفت: مشارکت و تعامل راهبردی با اتاق مشترک در این زمینه میتواند موانع موجود را تا حدود زیادی مرتفع کند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.