شماره: 2504 / ۱۴۰۳ سوم دي
تعداد بازدید : 0
اخبار
طرح مهر سینا ویژه بخشودگی جرایم در بانک سینا اجرایی شد
دومین طرح مهر سینا با موضوع بخشودگی جرائم و تخفیف در سود ایام تعویق در بازپرداخت اقساط تسهیلات دریافتی مشتریان، به مدت یکماه در بانک سینا اجرایی شد.به گزارش روابطعمومی بانک سینا، با هدف مساعدت و حمایت از مشتریانی که در سررسیدهای تعیینشده موفق به پرداخت دیون تسهیلاتی خود نشدهاند، طرح بخشودگی جرائم و تخفیف در سود ایام تعویق با عنوان مهر سینا به مدت یکماه در بانک سینا اجرایی شده است.بر اساس این طرح، آن دسته از دریافتکنندگان تسهیلات در بانک سینا که موفق به پرداخت اقساط خود در موقع مقرر نشدهاند، در صورت تسویه کامل و نقدی بدهیهای خود از ۱ دیماه لغایت ۳۰ دیماه سال جاری، مشمول بخشودگی جرایم و تخفیف در سود ایام تعویق خواهند شد.فرصت فوق در راستای تکریم و رضایت حداکثری مشتریان این بانک ایجاد و تا پایان دیماه سال جاری تعیین شده است، لذا مشتریان و اشخاصی که تاکنون نسبت به بازپرداخت دیون معوق خود اقدام نکردهاند، می توانند از این فرصت برای بهرهمندی از بخشودگی مذکور استفاده نمایند
اعلام برندگان قرعهکشی یلدایی بیمه نوین
قرعهکشی یلدایی بیمه نوین به منظور ایجاد نشاط میان کارکنان با حضور معاون مالی و سرمایهگذاری، مدیر توسعه سرمایه انسانی و پشتیبانی، رئیس اداره تبلیغات و ارتباطات برونسازمانی، رئیس اداره تدارکات مدیریت توسعه سرمایه انسانی و پشتیبانی و نمایندگان کارکنان برگزار گردید.در این قرعهکشی،۷۰ نفر از همکاران بیمه نوین شامل کارکنان و شبکه فروش(کارکنان، نمایندگان و کارگزاران متعامل) در سراسر کشور، برنده جوایزی ارزنده شدند.با برندگان قرعهکشی یلدایی بیمه نوین در شب یلدا تماس تلفنی برقرار گردید و ضمن تبریک شب یلدا خبر برنده شدنشان به آنها اعلام شد.
لزوم ترویج فضائل و کرامات حضرت فاطمه زهرا (س)
جواد شکرخواه، مدیرعامل بانک پارسیان در پیامی فرا رسیدن میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن را تبریک گفت و از مقام والای مادر تجلیل کرد.
متن پیام جواد شکرخواه، به شرح زیر است:«روز زن فرصت ارزشمندی برای تکریم و تجلیل مادران و زنان جامعه اسلامی و ترویج ارزش ها، فضائل و کرامات بانوی اول اسلام و یادآور عظمت و الگوی بی نظیر حضرت فاطمه زهرا (س) است.این روز فرخنده فرصتی است تا از تلاشهای زنان و مادران ایرانی قدردانی کنیم که از یک سو با تاسی به شیوه و منش حضرت زهرا (س)، مقام والا و ارجمند مادری و زن بودن را به نیکی پاس میدارند و از سوی دیگر ضمن مراقبت از کانون گرم خانواده، در عرصههای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی حضوری پررنگ و مؤثر دارند.اینجانب ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت فاطمه (س) و روز زن، از زحمات تمامی بانوان همکار و همسران کارکنان گرامی بانک پارسیان که در راستای رسیدن به اهداف متعالی، بانک را یاری مینمایند، قدردانی نموده و از خداوند متعال، سلامتی توأم با شادکامی و نیکروزی را برای شما و خانوادههای محترمتان آرزومندم.»
لزوم طراحی محصول ویژه بانوان ایرانی در بانک ملی
مدیرعامل بانک ملی ایران در ویژه برنامه ولادت باسعادت حضرت زهرا (س) و تکریم و بزرگداشت مقام زن گفت: لازم است فرهنگ سازمانی در بانک ملی ایران تغییر کند و انتصابات منطبق بر شایستگی و توانمندی افراد فارغ از جنسیت انجام شود.به گزارش روزنامه اقتصادی امروز، ابوالفضل نجار زاده مدیرعامل این بانک با تاکید بر شایستگی و توانمندی بانوان برای پذیرش مسئولیتهای مهم در بانک گفت: ما به دنبال ایجاد تعادل در انتصابات هستیم و این سیاست بر اساس شایستگی، توانمندی و با نگاهی غیر جنسیتی انجام خواهد شد.نجار زاده با اشاره به اینکه حضور بانوان در پستهای مدیریتی حلقه مفقوده در انتصابات بانک است، تصریح کرد: حتی در برخی مشاغل نیازمند این هستیم که اولویت بیشتری برای خانمها قائل باشیم؛ باید فرهنگ سازمانی در بانک ملی ایران تغییر کند و انتصابات منطبق بر شایستگی و توانمندی افراد فارغ از جنسیت انجام شود و این نگاه کارشناسی در صنعت بانکداری باید تغییر کند .وی با بیان اینکه باید حقوق برابر در تمام موضوعات برای بانوان و آقایان رعایت شود، اذعان کرد: هیچ توجیهی ندارد که بین آقا و خانمی که یک وظیفه مشخص و یکسان را انجام میدهند تفاوت قائل شویم. بانوان با نگاه جدی و مادرانهای که به مسئولیت و انجام وظایف خود دارند میتوانند با تعامل و همکاری مشاورههای کمکرسانی به ما داشته باشند.مدیرعامل بانک ملی ایران ادامه داد: با توجه به ظرفیت و پتانسیل کارشناسی که به عنوان بانک پیشرو در بانک ملی ایران وجود دارد؛ لازم است به یمن این روز بزرگ و تکریم و بزرگداشت مقام والای زن، تا سال آینده محصول ویژهای برای رفع مشکلات و گرهگشایی از امور بانوان سرزمین داشته باشیم.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
رشد دو برابری بیمه نامه
صادره شرکت بیمه ما
رشد تعداد بیمه نامه فروخته شده شرکت بیمه “ما” طی هشت ماه نخست امسال، دو برابر متوسط کل صنعت بیمه بوده است.به گزارش روابط عمومی شرکت بیمه “ما” ، گزارش تحلیلی آمار عملکرد بازار بیمه در ۸ ماهه نخست سال ۱۴۰۳که به تازگی توسط بیمه مرکزی منتشر شده است، نشان می دهد شرکت بیمه “ما” در این مدت ۶۲۱ هزار و ۲۵۰ فقره بیمه نامه صادر کرده است.این رقم با رشد ۱۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته محقق شده است؛ این در حالی است که متوسط نرخ رشد تعداد بیمه نامه صادره توسط شرکت های بیمه در این مدت، ۸ درصد بوده است.شرکت بیمه “ما” تا پایان آبان ماه بیش از۶۴ هزار میلیارد ریال حق بیمه تولید و بیش از ۳۱ هزار میلیارد ریال خسارت پرداخت کرده است
خدمتی دیگر در راه تکریم مشتریان
رونمایی از طرح سرو بیمه کوثر
بیمه کوثر از طرح جدیدی باهدف حمایت از دوران سالمندی و نیازمندان به مراقبت طولانی مدت رونمایی کردبه گزارش روابط عمومی و تبلیغات و اعلام مدیر بیمههای زندگی بیمه کوثر، این شرکت برای رفع چالشهای پیش روی جامعه نظیر سالمندی، بیماری آلزایمر، اماس و… به منظور حمایت و رفاه حال سالمندان، به عنوان اولین شرکت بیمهای در سال ۱۳۹۸ با کسب مجوز شماره ۹۸/۶۰۱/۳۰۳۰ از بیمه مرکزی ج.ا.ا توانست بیمه جبران هزینههای مراقبت بلند مدت را به محصولات صنعت بیمه بیفزاید و هم اکنون از این محصول با نام تجاری “بیمه سرو” رونمایی نمود.سحر بزرگنیا در تشریح این طرح عنوان کرد: با توجه به افزایش جمعیت سالمندان و نیاز روز افزون به خدمات مراقبتی، راه اندازی بیمه جبران هزینه مراقبت بلند مدت میتواند نقش بسزایی در تأمین آرامش خاطر خانوادهها و ارتقاء کیفیت زندگی افراد تحت پوشش ایفا کند. این بیمه نه تنها هزینههای مالی را کاهش میدهد بلکه با فراهم کردن خدمات مناسب و توجه به سلامت روان افراد، حفظ استقلال و کیفیت زندگی را برای آنها به ارمغان میآورد.ایشان در پایان خاطر نشان کرد: تمام افراد ۱۸ تا ۶۵ سال میتوانند با انتخاب مدت درخواست هزینههای مراقبت طولانی مدت از ۱ تا ۱۵ سال تحت پوشش بیمه سرو قرار گرفته و در زمان نیاز به مراقبت طولانی مدت از مزایای این طرح به صورت ماهانه بهرهمند گردند. امید است در اجرایی شدن آن علاوه بر افزایش سهم بازار در صنعت بیمه، رضایتمندی بیمهگزاران گرامی و اطمینان خاطر نسبت به آیندهای امنتر و راحتتر حاصل گردد...
رشد ۷۱ درصدی وصول مطالبات در ۸ ماهه سال جاری
سرپرست معاونت مالی بیمه سینا از رشد ۷۱ درصدی وصول مطالبات معوق به مبلغ ۷۲ همت در ۸ ماهه سال جاری خبر داد.امیر نجف زاده با اشاره به اهمیت ثبت کامل و شفاف خسارتهای معوق در صورتهای مالی و آثار مالی آن اظهار داشت: یکی از اصول مورد تاکید مدیریت ارشد در دوره جاری، رعایت اصل شفافیت در بخش مالی است که بر اساس آن، تلاش ما بر ثبت دقیق خسارات و پرداخت آن متناسب با برنامه ریزی صورت گرفته است.وی افزود: در ۸ ماه نخست سال جاری، میزان وصول مطالبات معوق به رقمی بیش از ۷۲ هزار میلیارد ریال رسید که رشد ۷۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان میدهد و این عملکرد، حاصل اجرای سیاستهای شفافسازی و تقویت انضباط مالی بود.سرپرست معاونت مالی بیمه سینا تصریح کرد: همچنین با شناسایی و تعیین تکلیف خسارات معوق سنوات گذشته، اختلاف خسارات ثبتشده و پرداختی به حداقل رسید و مجموع خسارات پرداختی در این مدت به بیش از ۵۰ هزار میلیارد ریال بالغ شد.نجف زاده با اشاره به اینکه رشته عمر و سرمایهگذاری با تولید ۶.۳ هزار میلیارد ریال حق بیمه، سهم مهمی در سودآوری شرکت ایفا کرده است، افزود: بخش سرمایهگذاری نیز رشد قابلتوجهی را تجربه کرد که این رشد، همراه با مدیریت دقیق منابع، بهبود نقدینگی و ارتقای جایگاه مالی شرکت را به دنبال داشت
پیشبینی کاهش نرخ بهره
در ترکیه
اقتصاددانان انتظار دارند، ترکیه نرخ بهره را به ۴۸.۵ درصد کاهش دهد. به گزارش روزنامه اقتصادی امروز، بر اساس نتایج نظرسنجی صورت گرفته، انتظار میرود بانک مرکزی ترکیه در هفته آینده نرخ بهره را با ۱۵۰ واحد کاهش به ۴۸.۵ درصد برساند.اگر بانک نرخ بهره را پایین بیاورد، این اولین اقدام بانک در کاهش نرخ بهره از ماه ژانویه ۲۰۲۳ یعنی نزدیک به ۲ سال پیش خواهد بود.آخرین جلسه کمیته سیاستهای پولی سال، در آینده برای اعلام تصمیم بانک در مورد نرخ سود برگزار میشود. تعداد ۱۰ نفر از ۱۴ اقتصاددانی که در نظرسنجی شرکت کردند کاهش نرخ را نسبت به جلسه پیشبینی کردند که بین ۴۷.۵۰ تا ۵۰ درصد متغیر بود، در حالی که چهار نفر گفتند که انتظار تغییری ندارند.میانگین انتظارات نرخ بهره برای پایان سال ۲۰۲۵ اقتصاددانان ۲۹.۵ درصد بود. در جلسه ماه گذشته، نرخ سیاست بدون تغییر در ۵۰ درصد باقی ماند.ترکیش گزارش کرد، از ماه مه ۲۰۲۳ تا مارس امسال، بانک نرخ را از ۸.۵ درصد به ۵۰ درصد افزایش داد و در هشت جلسه گذشته نرخ را ثابت نگه داشت.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
طرح ”ممتاز تجارت“ ابزاری کارآمد برای تمام سلایق و مشتریان؛
تعداد بازدید : 1
حساب شما در بانک تجارت امتیاز دارد
طرح امتیازی سپرده – تسهیلاتی ممتاز تجارت، ویژه اشخاص حقیقی با امکان اعطای تسهیلات در قالب عقود مرابحه و قرضالحسنه، فرصتی است ارزشمند تا ضمن بهرهمندی از خدمات متنوع بانکی، بر اساس میانگین حساب خود تسهیلات با نرخها و بازپرداخت متنوع دریافت کنید.
به گزارش مدیریت روابطعمومی و ارتقای سرمایه اجتماعی بانک تجارت، طرح ممتاز تجارت با بازار هدف اشخاص حقیقی و معرفیشدگان سازمانها و شرکتها، این امکان را در اختیار مشتریان قرار میدهد تا بر اساس میانگین حساب خود در بانک تجارت، تسهیلات مورد نیاز خود را در قالب عقود مرابحه و قرضالحسنه با مدت زمان سپردهگذاری یک الی ۱۲ ماهه و بازپرداخت ۱۲ الی ۳۶ ماهه دریافت کنند.
نحوه محاسبه ضرایب وام قرضالحسنه و تسهیلات مرابحه
در این طرح تسهیلاتی بهعنوان نمونه در صورت انتخاب میانگین ۱۲ ماهه حساب و بازپرداخت تسهیلات در ۱۲ ماه، معادل ۲۴۰ درصدِ میانگین حساب، تسهیلات به مشتری پرداخت میشود و درصورت بازپرداخت اقساط در ۱۲ ماه با محاسبه میانگین یک ماهه، مشتری شامل دریافت ۲۰ درصد از میانگین میشود.
تنوع در مدت زمان محاسبه میانگین (سپردهگذاری) و امکان واریز و برداشت وجه در طول مدت سپردهگذاری، تنوع در نرخ سود (از ۴ تا ۲۳ درصد) و نحوه بازپرداخت و پوشش اشخاص حقیقی صنوف (دارندگان پایانههای فروشگاهی) با سقف ۷٫۵ میلیارد قرضالحسنه و ۵۰ میلیارد ریال مرابحه از جمله مزیتهای رقابتی و ارزشمند طرح ممتاز بانک تجارت به شمار میروند.
طرحی با بیشترین تنوع در نرخ سود و مدت زمان سپردهگذاری
در طرح تجارت، تسهیلات مرابحه با دو نرخ ۲۳ درصد و ۱۴ درصد به متقاضیان پرداخت میشود و با فرض محاسبه ۱۲ ماه میانگین و بازپرداخت تسهیلات در ۲۴ ماه معادل ۲۷۶ درصد میانگین حساب، تسهیلات با نرخ سود ۲۳ درصد به متقاضی پرداخت میشود. همچنین در تسهیلات مرابحه با نرخ ۱۴ درصد، مشتری میتواند با ایجاد شش ماه میانگین و انتخاب بازپرداخت ۲۴ ماهه، تا ۱۳۸ درصد میانگین حساب خود، تسهیلات دریافت کند.
سقف تسهیلات اعطایی در عقود قرضالحسنه و مرابحه به ترتیب ۷٫۵ میلیارد ریال و ۵۰ میلیارد ریال است و متقاضی دریافت تسهیلات در این طرح میتواند درخواست خود را در فاز اول از طریق تمامی شعب بانک و در فازهای بعدی از طریق پلتفرم¬های غیرحضوری همراه بانک تجارت، باجت و پات لایف ارائه کند.
وثایق و تضامین طرح ممتاز تجارت بر اساس رتبه اعتباری متقاضی و مبلغ تسهیلات، دستهبندی شده و اشخاص حقیقی بر اساس رتبه اعتباری خود تا ۵ میلیارد ریال و صنوف دارنده پایانه فروشگاهی (IPG/POS) تا ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت میکنند.
محاسبه امتیازات در اعطای تسهیلات به صنوف دارنده حساب متصل به درگاه اینترنتی یا پایانههای فروش (IPG/POS)، براساس عملکرد و میانگین ایجادی در حساب مذکور انجام میشود.
در صورت عمل به تعهدات و ایجاد میانگین، اعطای تسهیلات جدید تا سقف تعیین شده و سایر ضوابط مربوطه بدون نیاز به تسویه تسهیلات قبلی امکانپذیر است.
برای مشاهده جداول ضرایب تسهیلات و وثایق و تضامین بر اساس رتبههای مختلف متقاضی به صفحه طرح ممتاز تجارت در سایت اینترنتی بانک تجارت به آدرس www.tejaratbank.ir مراجعه کنید.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 1
اخبار
بازدید مدیرعامل
بانک ملت
از 3 مجموعه بزرگ صنعتی در
استان سمنان
مدیرعامل بانک ملت در سفر به استان سمنان از سه شرکت بزرگ در این استان بازدید و با مدیران عامل این شرکت ها در زمینه توسعه همکاری های بانکی و سرمایه گذاری گفت و گو کرد
به گزارش روابط عمومی بانک ملت، فرشید فرخ نژاد در بازدید از شرکت های درین ریس، صنایع خودروسازی عقاب افشان و خودروسازی فردا با ابراز خرسندی از همکاری بانک با این شرکت ها در سال های اخیر، اظهار داشت: تقویت تعاملات بین بانک ملت و شرکت های بزرگ موجبات رشد تولید و رونق اشتغال استان را فراهم خواهد کرد.
وی به تشریح قابلیت ها و ظرفیت های بالای بانک ملت در زمینه حمایت از شرکت های بزرگ تولیدی کشور پرداخت و اظهار داشت: این بانک آمادگی دارد در تمامی زمینه های بانکی تعاملات خود را با صنعتگران و تولیدکنندگان کشور افزایش دهد.
وی همچنین از تشکیل کمیته های تخصصی برای بررسی نیازهای شرکت های تولیدی استان سمنان و پاسخگویی به آنها در کوتاه ترین زمان در چارچوب ضوابط و مقررات تعیین شده خبر داد.
پرداخت نزدیک به ۱۰هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی در ۹ماه
بانک کارآفرین در راستای عمل به تعهدات خود به بانک مرکزی در پرداخت تسهیلات تکلیفی در نه ماهه سال ۱۴۰۳، نزدیک به ۱۰هزار میلیارد ریال فقط در بخش تسهیلات ازدواج و فرزندآوری پرداخت کرد.
به گزارش روابط عمومی بانک کارآفرین، این بانک در راستای استراتژی حمایتی خود و همچنین الزامات بانک مرکزی از محل اندوخته حساب قرض الحسنه(نیک آفرین) در سال جاری و تا پایان آذرماه ۸هزار و ۶۶۴میلیارد و۳۰۰میلیون ریال تنها در بخش تسهیلات ازدواج به ۲هزار و ۶۰۱ زوج جوان پرداخت کرد.
این بانک از سال ۱۴۰۰ و پس از اخذ تائیدیههای لازم از بانک مرکزی با ایجاد حساب قرضالحسنه نیکآفرین پرداخت تسهیلات قرضالحسنه را در دستور کار خود قرار داد و در این راستا نیز با توجه به اهمیت سنت حسنه ازدواج پرداخت تسهیلات ازدواج به زوجهای جوان را در اولویت قرار داده و تا کنون در شعب بانک کارآفرین در اسرع وقت به متقاضیان این نوع تسهیلات، بنا به ضوابط بانک مرکزی تسهیلات ازدواج پرداخت شده است.
در این راستا در سه فصل گذشته از سال جاری ۲هزار و ۶۰۱ زوج جوان با کمک مالی بانک کارآفرین و با دریافت ۸ هزار و ۶۶۴میلیارد و ۳۰۰میلیون ریال زندگی جدید خود را آغاز کردهاند.
در همین راستا ۴۹۰ زوج جوان در حال طی مراحل اخذ تسهیلات از بانک کارآفرین هستند.
هزار و۶۵۵ والد تسهیلات گرفتند
همچنین بانک کارآفرین با ابلاغ بخشنامه بانکمرکزی در خصوص ارائه تسهیلات فرزندآوری، و پس از دریافت مجوز از آن بانک از سال ۱۴۰۱، در سال جاری و تا پایان آذر ماه به هزار و ۶۵۵ والد تسهیلات فرزندآوری پرداخت کرده است.
طبق آمار ارائه شده از سوی بانک کارآفرین در نه ماهه سال جاری با ادامه روند قبلی در پرداخت این نوع تسهیلات هزار و ۲۸۰میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال تسهیلات فرزندآوری پرداخت شده است تا دغدغه کمتری برای قدم نورسیده خود داشته باشند.
در حال حاضر ۴۶۹ والد دیگر در حال طی مراحل اخذ تسهیلات فرزندآوری هستند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:
افزایش قیمتها ناشی از افزایش نرخ ارز نیمایی است
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش قیمتهای فعلی ناشی از افزایش نرخ ارز نیمایی است. عجیب است که وزیر اقتصاد گفته که افزایش نرخ ارز نیمایی تأثیری در افزایش قیمت کالاها نداشته است.
به گزارش روزنامه اقتصادی امروز، حسین صمصامی نماینده مردم تهران در نشست خبری در محل مجلس شورای اسلامی با موضوع تشریح نامه تعدادی از نمایندگان به رئیس جمهور در خصوص مسائل ارزی، گفت: در این نامه آمده است که بحث معیشت اولویت اصلی کشور باید باشد و اگر سیاستهای ارزی مناسبی اتخاذ نشود، نقدینگی و تورم تشدید میشود. تاکنون ۱۲۸ نماینده مجلس این نامه را امضا کردهاند.
وی بیان کرد: عمده بازیگران اصلی در بازار، قاچاقچیان هستند و اینها نرخ ارز را در بازار تعیین میکنند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قیمت یکسری از کالاهای اساسی در سه ماه ابتدایی امسال افزایش پیدا کرد که به علت گرانی و افزایش قیمت ارز و خروج برخی از کالاها از ذیل کالاهایی است که باید به آنان ارز ترجیحی اختصاص مییافت.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وقتی که نرخهای رسمی ارز را به سمت نرخ ارز در بازار آزاد سوق و افزایش میدهیم، نرخ ارز رسمی با نرخ ارز در بازار رفته رفته یکسان میشود. دولت و بانک مرکزی در این زمینه مقصر هستند.
صمصامی متذکر شد: بیش از ۶۰ درصد کالاهای ما با نرخ ارز نیمایی وارد کشور میشود و زمانی که نرخ ارز نیمایی افزایش یافته است، باید در ماههای آینده شاهد گرانی بسیاری از کالاها باشیم. دولت در بودجه سال آینده نرخ ارز نیمایی را ۵۵ هزار تومان در نظر گرفته است و همین موضوع تأثیر خودش را روی قیمتها گذاشته است.
وی ادامه داد: افزایش قیمتهای فعلی ناشی از افزایش نرخ ارز نیمایی است. عجیب است که وزیر اقتصاد گفته که افزایش نرخ ارز نیمایی تأثیری در افزایش قیمت کالاها نداشته است.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط تحریم و محدودیتهای ارزی به هیچ وجه ما نمیتوانیم به نرخ ارز بازار آزاد برسیم. بنابراین این حرف که میخواهیم نرخ ارز نیمایی را به نرخ ارز بازار آزاد برسانیم، حرف درستی نیست و این کار شدنی نیست.
وی تصریح کرد: با افزایش نرخ ارز بسیاری از واردکنندگان و تجار کالاهای خود را وارد بازار نمیکنند و در انبار نگه میدارند تا گرانتر شود؛ پس عملاً ما به اسم مبارزه با رانت، در جامعه رانت توزیع میکنیم.
صمصامی اظهار کرد: این سیاستی که دولت در حوزه ارز اتخاذ کرده، سیاست درستی نیست.
وی ادامه داد: میزان افزایش نرخ ارز از زمانی که دولت چهاردهم روی کار آمده است، به شدت افزایش یافته است که نسبت به همه دولتها بعد از انقلاب این حجم از گرانی ارز بیسابقه است.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنده ۵ طرح سوال از وزیر اقتصاد در مجلس تهیه کردم. همچنین برخی دیگر از نمایندگان طرح سوال از وزیر را تهیه کردهاند که ابتدا باید این سوالات در مجلس بررسی شود و اگر ما از توضیحات وزیر و دولت درباره گرانیها و قیمت ارز قانع نشویم، حتی شاید سراغ استیضاح وزیر اقتصاد برویم.
وی گفت: در سال آینده صرفاً ۱۲ میلیارد دلار برای تهیه کالاهای اساسی تخصیص مییابد این درحالی است که امسال ۱۵ میلیارد دلار برای تهیه کالاهای اساسی ارز در نظر گرفته شده بود. زمانی که برای سال آینده ۳ میلیارد دلار ارز برای تهیه کالاهای اساسی کاهش یافته است، به این معناست که کالاهای اساسی که از شمول این ارز خارج میشوند، ۱۰۰ درصد گران خواهند شد.
وی ادامه داد: جلسهای غیرعلنی درباره نوسانات ارزی داشتیم و احتمالاً جلسه بررسی وضعیت ارز در آینده با حضور وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی هم غیرعلنی خواهد بود.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حرف ما و سوال ما از دولت این است که هدفش از افزایش نرخ ارز نیمایی چه بوده است.نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: رئیسجمهور متاسفانه تیم اقتصادی خوبی را در دولت انتخاب نکرده است.
علی آفرین مدیر بیمههای درمان، عمر و حادثه بیمه سرمد:
قرارگرفتن بیمه سرمد در مسیر هوشمندسازی فرآیند ارزیابی خسارت
علی آفرین مدیر بیمههای درمان، عمر و حادثه بیمه سرمد در مصاحبهای با روابطعمومی شرکت، با اعلام قرارگرفتن بیمه سرمد در مسیر هوشمندسازی فرآیند ارزیابی خسارت گفت: بیمه سرمد به منظور مدیریت صحیح در ارزیابی خسارت و همچنین کاهش درگیری نیروی انسانی با فرایندهای اجرایی ثابت و تکراری که منجر به فرسایشی شدن انجام عملیات بیمهگری و کاهش دقت ارائه خدمات میشود، در حال سیستمی کردن فرایند ارزیابی خسارات با استفاده از امکانات و دسترسیهای ایجاد شده از طریق هوش مصنوعی (AI) است.
آفرین همچنین خاطر نشان کرد بیمه سرمد به منظور سهولت بیمهگزاران برای دریافت خدمات بیمهای و افزایش سرعت در اجرای فرایندهای بیمهگری بهویژه در بخش خسارت درمان، همواره به دنبال استفاده از ابزارها، نرمافزارها و اپلیکیشنهای بیمهگری بوده که این امر ضمن افزایش رضایتمندی بیمهشدگان و مشتریان، موجب کاهش چشمگیر ضریب خسارت درمان نیز گردیده است.
وی در ادامه یکی از اهداف مهم شرکت بیمه سرمد را که مورد تاکید مدیر عامل محترم شرکت قرار دارد، ارائه خدمات مطلوب و با کیفیت به بیمهگزاران عنوان کرد تا شرکت بیمه سرمد ضمن رعایت اخلاق حرفهای، در بخش بیمههای درمان نیز بر مدار سودآوری قرار گیرد.
مدیر بیمههای درمان، عمر و حادثه بیمه سرمد همچنین از نظارت دقیق شرکت بر روی عملکرد مراکز درمانی طرف قرارداد به منظور ارتقاء کیفیت خدمات و افزایش سطح رضایتمندی مشتریان خبر داد که در این راستا شرکت بیمه سرمد ضمن کیفیسازی خدمات ارائه شده برای بیمهگزاران، تعداد مراکز درمانی طرف قرارداد خود را از ۴.۱۰۰ مرکز به ۶.۵۰۰ مرکز افزایش داده است.
مدیر عامل بیمه ایران در نخستین جلسه شورای اطلاع رسانی و تبلیغات
مشتریمداری به معنای واقعی باید در بیمه ایران جاری شود
دکتر علی جباری، مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره بیمه ایران در نخستین جلسه شورای اطلاع رسانی و تبلیغات بیمه ایران یکبار دیگر بر ارائه خدمت بینظیر به مردم و اجرایی شدن مشتریمداری بهمعنای واقعی تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی بیمه ایران، دکتر جباری در این نشست با حضور معاون برنامهریزی و نوآوری، مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل، مشاور مدیر عامل و سایر اعضای شورا به تدوین سند استراتژیک مسیر جدید بیمه ایران، بر مبنای اهداف بنیادین، چشماندازها و استراتژی های کلان اشاره کرد و گفت: سازمانهایی موفق هستند که ارتباط خوبی با ذینفعان خود برقرار کنند و ارتباطات موجود را ارتقا دهند.
مدیر عامل بیمه ایران سه مولفه نیروی انسانی، خدمات و اطلاعرسانی را سه ضلع مثلث موفقیت شرکتهای بیمه دانست و گفت: شرکتی که نتواند در زمینه اطلاعرسانی به گروههای هدف، به شکل موثر عمل کند از بازار رقابت بازمیماند.دکتر جباری بیمه ایران را «میراث ملی و متعلق به تمام مردم ایران» برشمرد و یک بار دیگر بر بر ارائه خدمت بینظیر به مردم و اجرایی شدن مشتریمداری بهمعنای واقعی تاکید کرد.
رئیس هیئت مدیره بیمه ایران، روابط عمومی را چشم تیزبین سازمان دانست و با اشاره به لزوم ارتقای سطح هوشمندی در روابط عمومی بر حرکت از امور روزمره به سمت فعالیتهای تحولی تاکید کرد.
دکتر جباری افزود: نام بزرگ بیمه ایران تسهیلگر مسیر ارتباط با مردم است اما باید با نیازسنجی دقیق در بخش تبلیغات و اطلاعرسانی سرمایهگذاری کنیم.
مدیرعامل بیمه ایران، وظیفه شورای اطلاع رسانی را تبدیل چارجوبها به سند و تعریف ماموریتهای جدید برای روابط عمومی عنوان کرد و گفت: انتظار میرود روابط عمومی نسبت به گذشته تغییر و به سمت نیازهای بهروز و تکاملیافته حرکت کند.
شایان ذکر است شورای اطلاع رسانی و تبلیغات با حضور کارشناسان داخل و برون سازمانی، با هدف تبیین اهداف و استراتژی های حوزه روابط عمومی و تبلیغات بیمه ایران و تعامل با شبکه بزرگ ارتباطی کشور تشکیل شده است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.