شماره: 2504 / ۱۴۰۳ سوم دي
تعداد بازدید : 0
رم، ارائه پیکاپ کامل برقی را به تاخیر می اندازد
رم سفارشات پیکاپ رم چارجر را در نیمه اول سال 2025 آغاز خواهد کرد.
استلانتیس پیکاپ تمام الکتریکی خود، رم 1500 REV تا سال 2026 به تعویق انداخت. رم چارجر، یک خودروی الکتریکی با برد گسترده، اکنون زودتر ارائه می شود. استلانتیس به «کاهش تقاضای صنعت برای پیکاپ های نیم تنی BEV» اشاره کرد.
شرکت مادر رم، یعنی استلانتیس، اعلام کرد که اولین پیکاپ تمام الکتریکی این برند، 1500 REV، را از تاریخ معرفی قبلی خود یعنی اوایل سال 2025 تا سال 2026 به تعویق می اندازد.
اما خبر خوبی برای طرفداران پیکاپ برقی با برد گسترده آینده این برند، یعنی رم چارجر وجود دارد. این مدل نوآورانه، در اصل یک خودروی الکتریکی با ژنراتور گاز که برد را افزایش میدهد، راه به جایی نمیبرد. استلانتیس می گوید سفارشات در نیمه اول سال 2025 برای مشتریان باز خواهد شد.
رشد آهسته در بازار خودروهای برقی باعث شده تعداد زیادی از خودروسازان سرمایهگذاریهای خود در زمینه خودروهای برقی را متوقف کنند و محصولات جدید را به تاخیر بیندازند. رم چارجر گفت که این تصمیم تا حدی ناشی از «کاهش تقاضای صنعت برای پیکاپ های نیم تنی BEV» است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
رشد 20 درصدی نمادهای خودرویی
بعد از افزایش قیمت خودرو
درباره تاثیر افزایش قیمت خودروهای داخلی بر نمادهای خودرویی در بازار سهام باید گفت پیش از افزایش قیمت خودرو، زیان انباشته زیادی تحت فشار قیمتگذاری دستوری در صورتهای مالی خودروسازان مشهود بود اما خوشبختانه با اصلاح قیمتها، دو خودروساز بزرگ تا حد زیادی از فشار خارج شده و شاهد امیدواری فعالان بازار سرمایه نسبت به سهامهای خودرویی هستیم.
با اقبال مناسبی که از این اتفاق صورت گرفت، اغلب نمادهای خودرویی به دلیل کسب منافع حاصل از اصلاح قیمت با روند مثبت مواجه شده و از زمان اعلام قیمتهای جدید حداقل 20درصد رشد را تجربه کردهاند. اگرچه به لحاظ منطقی چنین واکنشی در بازار بورس قابلانتظار بود ولی متاسفانه دستاندازی عدهای که منافع خود را در قیمتگذاری دستوری میدیدند، اصلاح قیمتها را با تاخیر مواجه کرده بود.
این درحالی است که بهروزرسانی قیمت خودروهای داخلی نمونه بارز عقلانیت و اتخاذ سیاستهای صحیح در دولت جدید به شمار میآید و با توجه به این موضوع، انتظار میرود از این پس شاهد تغییرات بنیادی در سیاستهای اقتصادی و سیاستگزاری براساس نظام اقتصاد آزاد در کشور باشیم که اثراتی نظیر کاهش چالشها در صنعت خودرو، بهبود سرمایهگذاری در این بخش و رفع ناترازیها در خودروسازی را درپی دارد.
از سویدیگر در قبال پیشبینی بازار سهام در ماههای آینده باید اذعان داشت، بهنظر میرسد پس از توقفی کوتاه شاهد روند روبهرشد بازار به ویژه در صنعت خودرو باشیم، چراکه سیگنالهایی از قبیل واگذاری صنعت خودرو به بخش خصوصی، عقد قراردادهای جوینتونچر و دسترسی مناسب به شرکای خارجی صنعت خودرو میتوانند خودروسازی را به صنعتی جذاب برای سرمایهگذاری تبدیل کنند.
همچنین اتخاذ تصمیماتی درست درباره مباحثی چون تسهیل در افزایش سرمایهها، تجدید ارزیابی دارایی و تغییران بنیادی در ساختارها و افزایش کارآیی و شفافیت بازار، تاثیر عمدهای در بهبود اوضاع بازار دارد و بازار سرمایه را در اقتصاد کشور کاراتر و موثرتر خواهد کرد.
از سویدیگر همواره یکی از مبانی ارزشگذاری در بازار سرمایه، نرخ بازده مورد انتظار برای سود بانکی است، متاسفانه نرخ سود بانکی در سهسال اخیر به صورت مداوم در حال افزایش بوده، این موضوع موجب کاهش حاشیه سود شرکتهای بورسی شده است.
فروش خودرو در سال 2025 چگونه خواهد شد؟
فروش خودرو در سال 2025 با کاهش تولید جهانی، رشد متوسطی خواهد داشت.بر اساس برآوردهای S&P انتظار میرود فروش خودرو در سراسر جهان در سال آینده به دلیل افزایش عرضه خودرو رشد ناچیزی داشته باشد، اما سطح تولید احتمالاً کاهش مییابد زیرا خودروسازان به دنبال مهار سطح موجودی هستند.
S&P در بیانیه خبری منتشر شده پیش بینی کرد، فروش جهانی خودروهای سبک، که شامل خودروهای سواری، وسایل نقلیه کاربردی اسپرت و وانت بار است، در سال 2025 با 1.7 درصد افزایش به 89.6 میلیون دستگاه خواهد رسید که تا حدی بر اساس بهبود مستمر در ثبات زنجیره تامین است. تنها برای ایالاتمتحده، فروش 1.2 درصد در سال رشد خواهد کرد و به 16.2 میلیون خودرو خواهد رسید.
طبق برآورد S&P، تولید خودروهای سبک در سراسر جهان در سال آینده با 0.4 درصد کاهش به 88.7 میلیون دستگاه خواهد رسید که شامل کاهش 2.9 درصدی در تولید ایالاتمتحده به 9.9 میلیون دستگاه میشود. این نشان دهنده نارضایتی در صنعت خودروسازی جهانی در مورد انعطاف پذیری تقاضاست. چین و آمریکای جنوبی تنها مناطقی هستند که احتمالاً شاهد افزایش تولید هستند.
بیزینس گزارش کرد که تهدید دونالد ترامپ، رئیسجمهور منتخب آمریکا مبنی بر اعمال تعرفههای بیشتر بر واردات خودرو و قول به حذف یارانهها که به پذیرش خودروهای برقی دامن میزند، میتواند بهعنوان یک مانع در سطح تولید جهانی عمل کند. مارک فولتورپ، مدیر اجرایی S&P، در بیانیهای گفت چشمانداز تولید بهطور چشمگیری تغییر خواهد کرد، زیرا تجارت جهانی کند میشود.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
دوکلمه خبر
ادغام نیسان با هوندا
یک حرکت نا امیدکننده
نیسان و هوندا با انتشار خبر ادغام احتمالی در روز سه شنبه دنیای خودرو را تکان دادند. هنوز هیچ چیز رسمی نیست، اما این مانع کارلوس گون، رئیس سابق نیسان نمیشود که نظرات خود را در مورد قرارداد احتمالی به اشتراک بگذارد. در مصاحبه اخیر با بلومبرگ، مدیر عامل سابق نیسان به شدت از اتحاد نیسان و هوندا و دلایل آن انتقاد کرد.
گون به بلومبرگ گفت: «به نظر من، این یک حرکت ناامیدکننده است. یک معامله عملی نیست، زیرا صادقانه بگویم، پیدا کردن هم افزایی بین دو شرکت دشوار است. عملاً هیچ مکملی بین این دو شرکت وجود ندارد. آنها در بازارهای مشابهی هستند. آنها محصولات مشابهی دارند. در واقع دو برند بسیار شبیه هم هستند.»
علاوه بر این، گون مطمئن است که ادغام پیشنهادی چیزی همگن بین دو برند ژاپنی نیست. او معتقد است که وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن (METI) این قرارداد را برای تقویت اقتصاد ژاپن تحت فشار قرار داده و هوندا از این موضوع خشنود نیست.
گون توضیح داد: «با سالها زندگی در ژاپن میدانم که METI چقدر میتواند تأثیرگذار باشد. به نظر من، هیچ منطق صنعتی برای آن وجود ندارد، اما لحظهای وجود دارد که شما باید بین عملکرد و کنترل یکی را انتخاب کنید. بدیهی است که اگر بتوانید هر دو را داشته باشید، بهتر است. اما لحظاتی وجود دارد که باید انتخاب کنید و راه دیگری وجود ندارد. به هر حال با METI و هر چیزی که من از آن میدانم، آنها کنترل عملکرد را ترجیح میدهند، بنابراین آنها بدون هیچ شکی هوندا را به زور وارد معامله کردند.»
گون چندین سال پیش از ژاپن به سبک هالیوودی فرار کرد، جایی که در حبس خانگی به سر میبرد و در انتظار محاکمه با اتهامات متعدد به اتهام جرایم مالی در زمان حضورش در نیسان بود. او به مدت 16 سال این شرکت را رهبری کرد و مسلماً موفقترین مدیرعامل آن بود. با توجه به پایان رابطه او با نیسان، احتمالاً جای تعجب نیست که او در گفتگوی خود با بلومبرگ از این شرکت انتقاد کرد.
او گفت: «شما میتوانید تیم را با نتایجی که میگیرند بسنجید، این تنها راهی است که میدانید آیا کسی قادر به انجام کاری است یا خیر. صادقانه بگویم، وقتی به پنج سال گذشته در نیسان نگاه میکنید، نتایج به خوبی نشان از عملکرد ضعیف این تیم میدهند.»
نه نیسان و نه هوندا در حال حاضر چیزی برای گفتن در مورد ادغام احتمالی ندارند، اما این برندها چند ماهی است که با یکدیگر همکاری میکنند. یک یادداشت تفاهم در ماه آگوست برای بررسی پروژههای آینده امضا شد. اما ادغام بسیار فراتر از اشتراکگذاری ایدهها است. اگر تکمیل شود، این مجموعه به یکی از بزرگترین شرکتهای خودروسازی در جهان تبدیل خواهد شد، اما به گفته گون، این کار آسانی نخواهد بود.
وی افزود:»شما باید درک کنید که هوندا یک سازمان مهندسی است، بنابراین در مهندسی بسیار قوی است. در سوی دیگر نیسان به مهندسی خود بسیار افتخار میکند. بنابراین نبرد در اینجا این است که تصمیم بگیرید که چه فناوریهایی توسط شرکت جدید به کار گرفته میشود. این یک ادغام اصولی نیست و با اتحاد جدید میتوانم به شما بگویم که ادغام بسیار دشواری در پیش است.»
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
شوآف ورود اتوبوس برقی به تهران
مشاور عالی رئیس و دبیر کل سابق اتاق بازرگانی تهران گفت: خودروی برقی با استفاده از برقی که از منابع فسیلی تولید میشود، ساخته میشود اما آیا نام گذاری سازگار با محیط زیست با توجه به اینکه آلایندگی در زمان تولید برق باز هم اتفاق خواهد افتاد اصطلاح صحیحی است که به آن اطلاق میشود؟
مشاورعالی رئیس و دبیر کل سابق اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه، سوالی که در رابطه با واردات خودروهای برقی و طرز کار این خودروها مطرح میشود این است که آیا خودروی برقی که با استفاده از برقی که از منابع فسیلی تولید میشود، خودروی سازگار با محیط زیست نامیده میشود، آیا این نام گذاری صحیح است، گفت: درست است که آلایندگی را از خودرو جدا کردهایم اما آن را به بخش تولید انرژی و برق بردهایم و باز هم باعث تولید آلودگی خواهد شد.
بهمن عشقی ادامه داد: با چه مقیاسی گفته میشود که بهره وری در موتورهای برقی نسبت به موتورهای احتراق داخلی بهتر است؟
وی افزود: نباید فراموش کنیم که آلایندگی در بخش دیگری از این پروسه تولید انرژی رخ میدهد دقیقا زمانی که سوخت برق را تولید میکنیم.
بهره وری خودروهای برقی باید بسیار بیشتر باشد
مشاورعالی رئیس اتاق بازرگانی تهران، گفت: در بخش خودروهای برقی بهره وری باید بالاتر از شیوه کنونی که با سیستم احتراق داخلی سوخت را تبدیل به انرژی مکانیکی می کنیم، باشد.
عشقی در ادامه گفت: به نظر میرسد به این معیارها در توسعه حمل و نقل ایران دقت نشده و اتفاقها و خبرهایی نظیر واردات چند دستگاه اتوبوس برقی به کشور و داخل تهران بیشتر به شوآف و نمایش شبیه است نه اینکه اقدام بنیادی در این زمینه صورت گرفته باشد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
خودروهای وارداتی در نمایشگاهها خاک میخورند!
در شرایطی وزارت صمت فرآیند ثبتنام جدید خودروهای وارداتی را هفته گذشته بهپایان رساند که بهنظر میرسد واردکنندگان چندان تمایلی نسبت بهلزوم عرضه خودرو در سامانه یکپارچه و همچنین قیمتگذاری دستوری ندارند.
با لغو توقف واردات خودرو و ورود رسمی محصولات خارجی از سال 1402 وزارت صمت دولت سیزدهم، واردکنندگان را ملزم بهعرضه خودروها در سامانه یکپارچه خودرو وارداتی کرد و تعیین قیمت وارداتیها نیز برخلاف رویه گذشته بهسیاستگزار خودرو سپرده شد. به این ترتیب از سال گذشته تاکنون ورود، تخصیص ارز، قیمتگذاری و درنهایت عرضه خودرو با نظارت دولت انجام میشود.
در این میان دولت با هدف حمایت از مصرفکننده واقعی خودرو، از یک سو قیمت وارداتیها را تعیین میکند و از سوی دیگر با هدف تنظیم بازار، ورود و عرضه را نیز تحتنظارت خود قرار داده است. این شیوه درشرایط کنونی منجر به آن شده است که محصولات خارجی بهجای اینکه در خیابانها، معابر و جادهها رویت شوند، بیشتر در نمایشگاههای پرزرق و برق خودرو، آن هم با قیمتهای نجومی در معرض دید قرار بگیرند! با این حال وزارت صمت همچنان اصرار بر دولتی بودن واردات خودرو دارد و این شیوه را بهدلیل حمایت از حقوق مصرفکننده و تنظیم بازار پیگیری میکند.
از سوی دیگر، ناکارآمدی واردات و عرضه دولتی خودرو منجر بهآن شده است که برخی واردکنندگان مسیر خود را از دولت جدا و بهطور مستقل برای ثبتنام و عرضه خودرو اقدام کنند. بر این اساس، برخی واردکنندگان شیوه کنونی عرضه خودرو را رانتپاشی در بازار وارداتیها تعبیر میکنند و تاکید دارند که وزارت صمت، واردکنندگان را بهدلیل آنچه تعلل در قیمتگذاری محصولات وارداتی میخوانند، بلاتکلیف و مصرفکنندگان را نیز با پروسه طولانی عرضه، معطل نگه داشته است.
از سوی دیگر با تخصیص ارز بهبرخی واردکنندگان، شرکتهای کوچکتر از گردونه شرکتهای وارداتی خارج شدهاند. مجموع این شرایط منجر به آن شده است که برخی واردکنندگان در اقدامی خودروهای خود را در سامانه یکپارچه عرضه نکنند و بهطور مستقل ثبتنام از مصرفکنندگان را در دستور کار قرار دهند.
هرچند مدیر طرح واردات خودرو، این فروش خارج از سامانه را غیرقانونی و تخلف از سوی واردکنندگان خوانده، اما با این حال واردکنندگان اذعان میکنند که شرایط پرنوسان اقتصادی کشور بهخصوص روند صعودی نرخ ارز، مانع از عرضه خودرو بهشیوه دولتی و تمکین از قیمتگذاری شده است؛ بههمین دلیل سامانه نیز دیگر کارآیی خود را ندارد.
این اظهارات درشرایطی است که سامانه فروش یکپارچه خودروهای داخلی نیز در سال 1403 منحل و عرضه خودرو بهخودروسازان محول شد؛ هرچند در حال حاضر نیز بهنظر میرسد شرایط برای انحلال سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی مهیاست و تغییر در رویکردهای موجود، نظیر آزادسازی بیشتر واردات و کاهش نظارتهای دستوری، میتواند راهکاری برای بهبود این وضعیت باشد.
این در حالی است که بازار خودرو در فصل پاییز روزهای پرنوسانی را پشت سر گذاشت. بررسیها از بازدهی 13.5 درصدی فروش خودرو در سهماه گذشته حکایت دارد. در کنار تاثیرات افزایش 30 درصدی قیمت و ابلاغ آییننامه واردات خودروهای نو و کارکرده برقی، آنچه در بازدهی فصلی مورد توجه است، جدایی نسبی بازار خودرو از نرخ ارز است. بازار خودرو کشور فصل پاییز را با نوسان قیمت پشت سر گذاشت؛ بهنحوی که میانگین قیمت در انتهای آذر نسبت بهابتدای مهر، رشد قابلتوجهی بهخود دیده است.
رشد قیمت 20 میلیونتومانی فونیکس FX
خودروهای داخلی روز گذشته افزایش و کاهش بهای یک تا 10 میلیونتومانی را تجربه کردند. جایی که شاهین اتومات پلاس (1403) با 10 میلیونتومان افزایش یکمیلیارد و 200 میلیونتومان، پژو پارس TU5 (دریچهبرقی) (1403) با 8 میلیونتومان افزایش 988 میلیونتومان و تارا 6 دنده V1 پلاس (1403) با 5 میلیونتومان افزایش 878 میلیونتومان اعلام قیمت شدند. از طرفی ارزش دنا پلاس توربو (1403) با 10 میلیونتومان کاهش به یکمیلیاردتومان، پژو 206 تیپ 2 (1401) با 6 میلیونتومان کاهش به 650 میلیونتومان و پژو 207 پانوراما ارتقا یافته (1403) با 4 میلیونتومان کاهش به 865 میلیونتومان رسید.
همچنین در میان خودروهای مونتاژی شاهد رشد قیمت 5 تا 20 میلیونتومانی بودیم. جایی که فونیکس FX پریمیوم (1403) با 20 میلیونتومان افزایش 2 میلیارد و 130 میلیونتومان، دیگنیتی پرستیژ (1403) با 20 میلیونتومان افزایش 2 میلیارد و 490 میلیونتومان، فونیکس تیگو 7 پرو پریمیوم (1403) با 10 میلیونتومان افزایش 2 میلیارد و 30 میلیونتومان، جک S3 (1403) با 5 میلیونتومان افزایش یکمیلیارد و 275 میلیونتومان، فونیکس آریزو 6 پرو (1403) با 5 میلیونتومان افزایش یکمیلیارد و 600 میلیونتومان و لاماری ایما (1403) با 5 میلیونتومان افزایش یکمیلیارد و 935 میلیونتومان قیمتگذاری شدند.
همچنین در میان خودروهای وارداتی تنها شاهد افت بهای 50 میلیونتومانی 2 مدل خودرو بودیم. جایی که ارزش هیوندای کرتا (2023) با 50 میلیونتومان افزایش به 3 میلیارد و 250 میلیونتومان و جیایسی امکو (2024) با 50 میلیونتومان افزایش به 2 میلیارد و 800 میلیونتومان رسید.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
کسب رتبه برتر خدمات پس از فروش کشور توسط مدیران خودرو
برترین های خدمات پس از فروش صنعت خودرو معرفی شدند.طی مراسمی که بعد از ظهر دوشنبه 19 آذر ماه به همت سازمان بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) در محل هتل المپیک برگزار شد، از برترینهای خدمات پس از فروش صنعت خودرو تجلیل و قدردانی شد.
برترین های خدمات پس از فروش صنعت خودرو معرفی شدند.طی مراسمی که بعد از ظهر دوشنبه 19 آذر ماه به همت سازمان بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) در محل هتل المپیک برگزار شد، از برترینهای خدمات پس از فروش صنعت خودرو تجلیل و قدردانی شد.
براساس ارزیابیهای صورت گرفته توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، شرکتهای خدمات پس از فروش مدیرانخودرو توانستند رتبه برتر خدمات پس از فروش کشور را از آن خود کنند.
همچنین پس از معرفی برترینهای خدمات پس از فروش، از نمایندگیهای برتر مدیران خودرو نیز در حضور جناب آقای جک لی ، مدیر عامل گروه مدیران خودرو ، تجلیل به عمل آمد.
استانداردهای چهارگانه ی ارائه ی خدمات پس از فروش مدیران خودرو
از زمان آغاز به کار خود در ایران، شرکت مدیران خودرو همواره بر آن بوده است تا بتواند حس وفاداری به برند را در میان مشتریان خود تقویت کند. از دید عوامل این شرکت، ارائه ی خدمات پس از فروش ممتاز یکی از مهمترین ابزارهایی است که میتواند احساس وفاداری و تعلق خاطر مصرف کنندگان نسبت به برند را تقویت کند. در این راستا شرکت مدیران خودرو چهار اصل اساسی پیرامون ارائه ی خدمات پس از فروش تدوین کرده که همواره بر اساس آن اقدام نموده است:
اول مشتری: نیاز مشتریان می بایست همواره در اولویت اول اقدامات اجرایی قرار بگیرد و این حس باید به مشتریان نیز القاء شود که خواست آنها مهمترین چیز است.
یکپارچگی و شفافیت: تمامی اطلاعات مربوط به روند خدمات پس از فروش می بایست شفاف، دقیق و جامع باشد تا از سردرگمی مشتریان جلوگیری به عمل آید.
پاسخ کارآمد: در تمام طول مدت حضور مشتری در مرکز خدمات پس از فروش باید این حس در مشتری ایجاد شود که میتواند بهترین و سریعترین پاسخ ممکن را به درخواست خود دریافت نماید.
گارانتی ممتاز: خدمات پس از فروش می بایست به لحاظ کیفی در بالاترین و حرفه ای ترین درجه ی ممکن ارایه شوند تا مصرف کنندگان بتوانند همواره با اطمینان خاطر به مراکز خدمات پس از فروش مراجعه نمایند.
برند اکستریم نیز به عنوان لوکس ترین نام تجاری شرکت مدیران خودرو، از همان ابتدا شروع به کار در آذر 1402، خدمات پس از فروش را مهمترین بخش استراتژی توسعه برند خود قرار داده است. خدمات پس از فروش همواره کلید کسب رضایت مشتری و سازنده ی تصویر برند شرکتها بوده است. در واقع از طریق فرآیندهای خدمات پس از فروش استاندارد و با کیفیت است که میتوان تجربه خرید خودرو و وفاداری به برند مشتریان را به طور موثر بهبود بخشید.
برند اکستریم قصد دارد پیشرفته ترین دانش فنی و لوکس ترین خودروها را به مشتریان خود عرضه کند تا بدین وسیله از پشتیبانی مشتریان خود طی سال گذشته قدردانی کند. در حال حاضر، برند اکستریم عرضه ی سه مدل از خودروهای لوکس را آغاز کرده است و در این بین بازخوردهای مثبت بسیاری به خصوص پیرامون خودروی شاسی بلند VX دریافت کرده است، اما هنوز اقدامات زیادی برای برآورده کردن نیاز مشتریان وجود دارد.
به طور مثال، برند اکستریم پارامترهای سختگیرانه ی بسیاری در ارتباط با موضوعات مربوط به خدمات پس از فروش اتخاذ کرده است. به منظور ارائه بهترین نوع خدمات، از بین نمایندگی های موجود، ممتازترین نمایندگی ها برای ارائه ی خدمات پس از فروش در نظر گرفته میشوند. آنها می بایست بیش از 800 متر مربع از مساحت نمایندگی های خود را به خدمات پس از فروش اختصاص داده و از بهترین استاندارد SI برای تزئین و تجهیز آن استفاده نمایند. با این حال، باید اذعان کرد که فقط اتاق خدمات پس از فروش زیبا و توانایی خدمات سریع کافی نیست و تیم خدمات پس از فروش باید آموزش های بیشتری را در مورد احترام به مشتری بیاموزند و در واقع این همان جاییست که در آینده تمرکز اصلی برند اکستریم را از آن خود خواهد کرد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.