شماره: 2535 / ۱۴۰۳ بيست و يکم بهمن

تعداد بازدید : 0
اخبار
حمایت از هنر و فرهنگ
یکی از رسالتهای اصلی بانک ملی است
امیرمسعود رزازان در هفتمین روز از چهل و سومین جشنواره فیلم فجر برای بازدید از غرفه بانک ملی ایران در برج میلاد حضور پیدا کرد.امیرمسعود رزازان رئیس هیات مدیره این بانک همزمان با برگزاری چهل و سومین جشنواره فیلم فجر با حضور در سالن همایش های برج میلاد ضمن بازدید از غرفه بانک ملی ایران ، در جریان روند فعالیت میز خدمت این مجموعه به هنرمندان و اهالی رسانه قرار گرفت.
رئیس هیات مدیره بانک ملی ایران در خصوص دلیل حمایت و حضور بانک در چهلوسومین جشنواره فیلم فجر گفت: حمایت از هنر و فرهنگ یکی از رسالتهای اصلی بانک ملی ایران است. ما به عنوان یک نهاد مالی معتبر، همواره تلاش کردهایم تا با حمایت از رویدادهای فرهنگی و هنری، به توسعه و ترویج هنر در کشور کمک کنیم و جشنواره فیلم فجر به عنوان یکی از مهمترین رویدادهای فرهنگی ایران، فرصت مناسبی برای معرفی استعدادهای جوان و هنرمندان برجسته کشور است.
رزازان با بیان اینکه حضور ما در این جشنواره نشاندهنده تعهد بانک ملی ایران به حمایت از سینما و فرهنگ کشور است، خاطر نشان کرد: ما معتقدیم که سینما میتواند نقش موثری در ارتقاء آگاهی اجتماعی و فرهنگی جامعه ایفا کند و به همین دلیل تصمیم به مشارکت در این رویداد گرفتیم. امیدواریم که این حمایتها بتواند به رشد و شکوفایی هرچه بیشتر سینمای ایران کمک کرده و زمینهساز ایجاد آثار ماندگار و تاثیرگذار در عرصه هنر باشد.
وی در پایان افزود: غرفه بانک ملی ایران در این جشنواره فرصتی برای ارتباط مستقیم با هنرمندان و اهالی رسانه فراهم کرده است تا بتوانیم نیازها و انتظارات آنها را بهتر بشناسیم و در راستای ارتقاء خدمات خود گام برداریم
برنامه تحول بانک سینا تدوین شد
عضو هیئت مدیره بانک سینا از تدوین و ابلاغ برنامه تحول این بانک در راستای توسعه سهم بازار خبر داد. اکبر جلیلی در همایش سراسری مدیران و کارشناسان حوزه برنامهریزی بانک گفت: این برنامه راهبردی در راستای حداکثرسازی منافع ذینفعان با رویکرد ارزش آفرینی اقتصادی و اجتماعی با بهرهگیری از فناوریهای نوین و توسعه مهارتهای فردی و حرفهای سرمایه انسانی تدوین و ابلاغ شده است.وی تصریح کرد: در چشم انداز برنامه تحول بانک سینا در افق ۱۴۱۴، انتظار میرود این بانک در جایگاه سه بانک برتر خصوصی از نظر سودآوری و پیشرو در ارزش آفرینی مشتری مداری و توانمندسازی قرار گیرد.عضو هیئت مدیره بانک سینا افزود: در این برنامه راهبردی، چهار رویکرد «تجهیز و تخصیص منابع»، «ارائه خدمات بانکی نوآورانه و دیجیتال»، «توسعه خدمات بانکداری خرد، شرکتی و اختصاصی» و «ایفای مسئولیتهای اجتماعی» مد نظر قرار گرفته است.گفتنی است همایش دو روزه مدیران و کارشناسان حوزه برنامهریزی سراسر کشور بانک سینا طی روزهای ۱۷ و ۱۸ بهمن ماه جاری در تهران برگزار شد.
در این همایش ضمن ارائه گزارش عملکرد واحدهای برنامهریزی، مهمترین مسائل و رنامههای آتی این واحد تشریح شد.
برگزاری نشست مشترک مدیران بیمه تعاون و بانک رفاه
در حاشیه نمایشگاه ایران کمیکال، سید روحاله علیپور یزدی مدیرعامل بیمه تعاون به همراه مدیران این شرکت از غرفه بانک رفاه به عنوان یکی از شرکای تجاری بازدید و درباره موضوعات مختلف بحث و تبادل نظر کردند.
سید روحاله علیپور یزدی در این بازدید با تاکید بر گسترش همکاریها بر آمادگی شرکت بیمه تعاون در زمینه صدور انواع بیمهنامهها برای مشتریان ، شرکتها و صنایع وابسته، پرسنل و کارکنان بانک رفاه تاکید کرد.
در این نشست، مدیرعامل بیمه تعاون همچنین بر اهمیت همکاری بین دو مجموعه و لزوم افزایش همکاریها در زمینه ارائه خدمات بیمهای و استفاده از ظرفیتهای بانک رفاه برای فروش بیمههای تعاون تاکید کرد.
مدیرعامل بیمه تعاون با اشاره به اهمیت همکاری بین این دو مجموعه، اظهار کرد: همکاری بیمه تعاون و بانک رفاه میتواند به ارائه خدمات بهتر و متنوعتر به مشتریان منجر شود. ما در تلاش هستیم تا با استفاده از ظرفیتهای یکدیگر، نیازهای بیمهای و بانکی مشتریان را به بهترین شکل ممکن پاسخ دهیم.
علیپور یزدی افزود: در موضوعاتی مانند توسعه همکاریها در زمینه بیمههای زندگی، ارائه خدمات بیمهای به پرسنل بانک رفاه و مشتریان آن، و استفاده از ظرفیتهای بانک رفاه برای فروش بیمههای تعاون باید همکاریها افزایش پیدا کند.
علیپور یزدی بر آمادگی این شرکت برای افزایش همکاریها با استفاده از شبکه شعب جهت خدمترسانی بهتر به آحاد مردم و بیمهگزاران تاکید کرد.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

تعداد بازدید : 1
اخبار
اختتامیه المپیاد ورزشی کارکنان بانک دی
مراسم اختتامیه ششمین المپیاد ورزشی کارکنان بانک دی برگزار شد. در این مراسم که با حضور دو تن از اعضای هیأتمدیره بانک، مدیران ارشد، کارکنان و خانواده کارکنان، محمدرضا حیدریان، پیشکسوت تیم ملی فوتسال، سجاد یوسف خواه کارمند بانک دی و عضو فعلی تیم ملی فوتسال ایران برگزار شد، امجد خضری نایب رییس هیات مدیره بانک دی، ضمن قدردانی از متولیان برگزاری المپیاد ورزشی گفت: مهمترین هدف برگزاری رویدادهای ورزشی برای کارکنان، افزایش روحیه نشاط، همدلی و تعادل بین کار و زندگی است که امیدوارم این همدلی به روحیه کاری و فرهنگ سازمانی نیز سرایت کند. علی اولیایی، عضو هیات مدیره بانک نیز ضمن تمجید از حضور پرشور خانواده همکاران در مراسم اختتامیه المپیاد ورزشی گفت: رویکرد هیات مدیره بانک دی حمایت و توسعه برنامه و فعالیتهای ورزشی کارکنان و خانواده آنها است. در ادامه این مراسم فرید محمود نوه سی، مدیر امور سرمایه انسانی بانک ضمن ابراز خرسندی از افزایش مشارکت همکاران در این دوره از مسابقات گفت: امسال علاوه بر افزایش تعداد رشته های ورزشی از 8 رشته به 16 رشته ورزشی، شاهد افزایش مشارکت کارکنان از 300 نفر در سال گذشته به 950 نفر در این دوره بودیم که حاکی از استقبال مطلوب کارکنان است. گفتنی است در ادامه این مراسم از محمدرضا حیدریان، پیشکسوت تیم ملی فوتسال ایران و همچنین سجاد یوسف خواه، کارمند بانک دی و بازیکن فعلی تیم ملی فوتسال ایران قدردانی شد. در پایان این مراسم جوایز تیم های قهرمان و نفرات برتر ورزشهای انفرادی به ایشان اعطا شد.
بیمه دی جزو خوش حساب ترین شرکت هاست
معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در حال حاضر بیمه دی جزو خوشحسابترین ها است و مطالبات مراکز درمانی را ۲ ماهه تسویه میکند. وی به مراکز درمانی و بیمارستانهای سپاه و ارتش توصیه کرد در این زمینه با بیمه دی قرارداد ببندند. سعید اوحدی در نشست شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان گلستان به بهبود وضعیت بیمه تکمیلی دی اشاره کرد و توضیح داد: بیمه دی در گذشته تعهدات خود را نسبت به جامعه پنج الی ۶ ماهه انجام میداد که امروز به ۷۲ ساعت رسیده است.وی گفت تعداد مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه دی از هشت هزار مرکز در گذشته به ۱۱ هزار مرکز در حال حاضر افزایش یافته است.معاون رییس جمهور تاکید کرد مجموعههای درمانی و بیمارستانی و دانشگاه علوم پزشکی و مراکز تامین اجتماعی با بیمه دی قرارداد ببندند تا افراد بیمه شده راحت تر خدمات دریافت کنند.
ثبت حساب وکالتی
برای خرید محصولات
شرکت ایرانخودرو
بانک آینده همزمان با اعلام آغاز طرح پیش فروش محصولات شرکت ایرانخودرو در سامانه یکپارچه فروش خودرو، امکان وکالتیکردن حساب مشتریان خود را بهمنظور شرکت در این طرح، فراهم کرده است.
مشتریان بانک آینده میتوانند از روز چهارشنبه مورخ 17/11/1403 تا پایان ساعت 24 روز سه شنبه مورخ 23/11/1403، بهصورت حضوری با مراجعه به شعب این بانک یا بهصورت غیرحضوری از طریق لینک ba24.ir/advocacy نسبت به وکالتیکردن حساب خود اقدام نموده و در این طرح شرکت کنند.
لازم به ذکر است؛ با وکالتی کردن حساب، مبلغ 300 میلیون تومان تا اعلام نتایج طرح در حساب شخص، مسدود خواهد شد.
افت سالانه 5 تا 10درصدی آبدهی چاه های شرب در خراسان رضوی
مدیرعامل آبفای خراسن رضوی ازافت آبدهی سالانه چاه های شرب به میزان 5 تا 10 درصد خبر داد و اعلام کرد : برای جبران این کسری از سوی بهره برداران 50 حلقه چاه در سال حفر می شود.«حسین امامی»که در جلسه مجمع عمومی عادی صاحبان سهام شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی سخن می گفت، یادآورشد: در حالی که آبفا ، سرانه آب مناطق روستایی را تامین می کند ولی درپیک مصرف تابستان و به دلیل نرخ پایین آب در مقایسه با آب کشاورزی ، روستائیان اقدام به استفاده از شرب برای دام و آبیاری فضای سبز میکنند.وی خواستار چارهاندیشی برای رفع این مشکل و همچنین خرید دیزل ژنراتور برای تامین برق تاسیسات آب در مواقع قطع برق و جداسازی فضای سبز شهرداریهای از شبکه آب شرب شهرها شد و یکی از برنامههای آتی را توسعه شبکه تله متری دانست. وی افزود: قرارداد هوشمندسازی 50 درصد شبکه توزیع آب منعقد شده است وروند اجرای قراردادهای سرمایه گذاری بخش فاضلاب در شهرها طبق برنامه زمان بندی در حال انجام است.«امامی» همچنین بر تسریع در آماده سازی سایتهای مسکن ملی برای اجرای شبکه و واگذاری انشعاب آب به متقاضیان شد.در پایان این نشست که به ریاست «هوشنگ مولایی» معاون توسعه مدیریت ، منابع انسانی و پشتیبانی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور برگزار شد بودجه پیشنهادی سال 1404 شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی به تصویب رسید.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

تعداد بازدید : 0
رئیسجمهور چهار پروژه مورد حمایت بانک سپه در سیرجان را افتتاح کرد
رئیسجمهور همزمان با دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی صبح امروز چند پروژه بزرگ صنایع معدنی مورد حمایت بانک سپه را در شهرستان سیرجان استان کرمان افتتاح کرد.
دکتر مسعود پزشکیان در این سفر، چهار پروژه صنایع معدنی و گردشگری مربوط به شرکت معدنی و صنعتی گل گهر که شرکت گروه مدیریت سرمایه گذاری امید متعلق به بانک سپه با مالکیت 35.47 درصدی سهامدار عمده آن محسوب می شود، را به همراه دکتر ابراهیمی مدیرعامل بانک سپه،دکتر پرتوافکنان عضو هیئت مدیره بانک سپه و دکتر بابک ابراهیمی مدیرعامل گروه سرمایه گذاری امید و جمعی از مدیران افتتاح کرد.
این پروژههای بزرگ اقتصادی شامل: دو مگامدول آهن اسفنجی در منطقه گلگهر، خط انتقال گاز به استان همچنین دهکده گردشگری گهرپارک به عنوان بزرگترین مجتمع گردشگری خاورمیانه، با اعتباری نزدیک به 21 هزار میلیارد تومان به بهره برداری رسید.
پروژههای راهاندازیشده مزبور حدود سه هزار شغل مستقیم و غیر مستقیم در استان کرمان ایجاد خواهد کرد و سرمایهگذاریهای جدید در شرکت معدنی و صنعتی گل گهر، ضمن تقویت زیرساختهای تولید، با فراهم کردن زمینه استفاده از فناوریهای روز دنیا و افزایش بهرهوری به توسعه صادرات کشور کمک میکند.
به گفته محمدعلی طالبی، استاندار کرمان سفر دکتر پزشکیان بهمنظور افتتاح این پروژههای کلان اقتصادی، نشاندهنده عزم دولت در توسعه زیرساختهای استان کرمان و بهرهگیری از ظرفیتهای موجود در شهرستان سیرجان است و پیشبینی میشود با بهرهبرداری از این پروژهها، تحولی چشمگیر در اقتصاد منطقه و افزایش فرصتهای شغلی ایجاد شود.
شایان ذکر است منطقه معدنی و صنعتی گل گهر با داشتن معادن غنی از سنگ آهن، یکی از مطرح ترین قطب های فعال معدنی و صنعتی در خاور میانه است که نقش مهمی در سیاست گذاری و مدیریت این منطقه بزرگ اقتصادی برعهده دارد.
این شرکت در حال حاضر با ظرفیت تولید بیش از 15 میلیون تن کنسانتره و بیش از 10 میلیون تن گندله، بزرگترین تولید کننده فرآورده های آهنی کشور است که با اجرای پروژه های توسعه و بهینه سازی خطوط شرکت، در افق چشم انداز خود، مجموع تولیدات سالانه این شرکت به بیش از 30 میلیون تن خواهد رسید.
در آینده ای بسیار نزدیک، گل گهر به اولین منطقه معدنی و صنعتی در ایران تبدیل می شود که تمام فرآیند تولید، از معدن تا محصول نهایی را در یک منطقه در کنار هم قرار داده است

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

تعداد بازدید : 2
اخبار
افتخارآفرینی
25 رییس شعبه برگزیده بانک تجارت در گردهمایی روسای شعب موفق بانکها و موسسات اعتباری
در پانزدهمین گردهمایی رؤسای موفق شعب بانکها و مؤسسات اعتباری کشور، از ۲۵ رییس شعبه بانک تجارت با اعطای لوح، تجلیل بهعمل آمد.
در این گردهمایی که با حضور محمدرضا فرزین «رییس کل بانک مرکزی» و فرشاد حیدری»رییس مؤسسه عالی آموزش بانکداری ایران» همراه بود، علی کیلانی قائممقام مدیرعامل بانک تجارت با حضور در جمع روسای موفق شعب این بانک ضمن تبریک و قدردانی از زحمات آنان و تمامی کارکنان بانک اظهار داشت: کسب موفقیتهای بانک در شاخصهای عملکردی طی سالهای اخیر بیش از هرچیز حاصل زحمات همکاران شعب در خط مقدم ارائه خدمات به مشتریان بوده و اطمینان داریم که این موفقیتها با همت تمامی پرسنل برای سالهای آتی نیز ادامه خواهد داشت.
گردهمایی رؤسای موفق شعب بانکهای کشور هر ساله توسط مؤسسه عالی آموزش بانکداری ایران با هدف ایجاد بستر و فرصت مناسب برای تعامل و انتقال تجربه¬ها و دستاوردهای رؤسای موفق شعب و دیگر مدیران شبکه بانکی کشور و همچنین قدردانی و تکریم رؤسای موفق شعب بانکها و مؤسسات اعتباری کشور برگزار می¬شود.
بانک مرکزی با هدف حمایت از تولید؛
رونمایی از کارت رفاهی متصل به اوراق گام با سقف اعتبار فردی ۳۰۰ میلیون تومان
با تمهیدات بانک مرکزی در جهت حمایت از تولید، «کارت رفاهی متصل به اوراق گام» با سقف اعتبار فردی ۳۰۰ میلیون تومان با هدف تامین مالی غیر تورمی خرد خانوارها برای خرید کالاهای بادوام و همگام با تامین مالی تولید طراحی و عملیاتی شد. دوره بازپرداخت این تسهیلات ۲۴ ماهه است و تسویه آن از نیز طریق صدور اوراق گام توسط بانک عامل به ذینفعی شرکت پذیرنده انجام می شود.
این ابزار تامین مالی که صبح دیروز با حضور رئیس کل بانک مرکزی و مدیران شبکه بانکی رونمایی شد با هدف تامین مالی خانوار با نرخ پایین و خلق کمتر نقدینگی و تسهیل گری در زمینه تأمین مالی خرد با نرخ پایین طراحی شده است ضمن اینکه هزینه پایین تامین مالی، خلق نقدینگی کمتر و نیاز به منابع کمتر بانکی در مقایسه با اعطای تسهیلات از جمله مزایای این ابزار جدی تامین مالی است.
کارت رفاهی متصل به اوراق گام که در گام نخست با عاملیت بانک «رفاه کارگران» اجرایی می شود ضمن تسهیل فرایند تامین مالی خانوارها با توجه به اعتبارسنجی نزد شبکه بانکی؛ با صدور اوراق گام کارایی زنجیره تولید به واسطه تأمین مالی پایدار و کمهزینه، بهطور قابل توجهی افزایش مییابد. به عبارت دیگر، اوراق گام صادر شده در این ابزار تعهدی، امکان انتقال در زنجیره تولید و تامین مالی بنگاه¬های تولیدی (یک یا چند حلقه از زنجیره تولید) را با خلق نقدینگی کمتر دارد.
در چارچوب این ابزار ، پس از اعتبارسنجی خانوار در شبکه بانکی کارت رفاهی به اعتبار اوراق گام تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان (پس از کسر میزان استفاده شده از کارت اعتباری مرابحه) برای متقاضی صادر می شود . بازپرداخت این اعتبار در اقساط حداکثر 24 ماهه پیش بینی شده است.
براساس طراحی انجام شده پس از خرید کالا توسط مشتری با استفاده از کارت رفاهی از پذیرنده ¬های طرف قرارداد بانک، تسویه با پذیرنده¬ها از طریق صدور اوراق گام توسط بانک عامل به ذینفعی شرکت پذیرنده صورت می گیرد.
الگوی تامین مالی بر پایه این ابزار با هدف تامین مالی خانوار با نرخ پایین و خلق کمتر نقدینگی طراحی شده است و تامین مالی توامان خانوارها و بنگاه ها با یک ابزار تعهدی (اوراق گام) و افزایش کارایی تامین مالی در کنار تامین مالی بنگاه های تولیدی که محصولات آنها توسط خانوارها خریداری می¬شود و هزینه پایین تامین مالی برای خانوار از جمله ویژگی های دیگر این ابزار جدید تامین مالی است ضمن اینکه استفاده از این ابزار خلق نقدینگی کمتری در مقایسه با اعطای تسهیلات در نظام پولی کشور ایجاد می کند و نیاز به منابع کمتری از بانک در مقایسه با اعطای تسهیلات وجود دارد.
نحوه عملکرد و فرایند کارت رفاهی متصل به اوراق گام به این صورت است که ابتدا بانک صادرکننده کارت رفاهی نسبت به عقد قرارداد با پذیرنده ها (فروشنده کالا) اقدام می کند سپس کارت رفاهی متصل به اوراق گام توسط بانک عامل یا موسسات اعتباری با رعایت الزامات اعتبارسنجی به ویژه استعلام وضعیت بدهی غیرجاری و استعلام چک برگشتی، به مشتری(خانوار) اعطاء میشود.
مشتری بانک از زمان خرید نسبت به بازپرداخت اقساط طبق جدول اقساط که در بخش بعدی ارائه می گردد، اقدام می کند، در این مدل، براساس توافق مابین بانک و پذیرنده با تجمیع خریدهای صورت گرفته از کارت های رفاهی مشتریان در بازه¬های زمانی مشخص حسب توافق، اوراق گام به ذینفعی پذیرنده به عنوان متقاضی گام توسط بانک به وکالت از مشتریان (متعهدین) صادر میشود.
در ادامه این فرایند پذیرنده به عنوان بنگاه متقاضی میتواند نسبت به انتقال اوراق گام در زنجیره تولید پسین خود به بنگاههای متقاضی دیگر اقدام نماید و در نهایت در سررسید اوراق گام، ذینفع نهایی اوراق گام چه در بازار پول و چه در بازار سرمایه باشد، نسبت به دریافت وجه اوراق گام اقدام می¬کند که پرداخت به ترتیب به طور مستقیم و غیرمستقیم توسط بانک پرداخت می شود.
گفتنی است ابزار «کارت رفاهی متصل به اوراق گام» پس از تجربه کارت اعتباری مرابحه، در راستای تامین مالی خرد و خانوارها، در راهکاری خلاقانه در چارچوب توسعه ابزارهای تامین مالی زنجیره تولید، طراحی شده است تا تامین مالی خانوار به همراه تامین مالی بخش تولید به صورت یکپارچه در قالب تامین مالی زنجیره تولید صورت گیرد.
در این خصوص، ضمن فراهم کردن بستر لازم برای اجرای نرمافزاری و سختافزاری آن، شیوه نامه اجرایی کارت رفاهی متصل به اوراق گام در بیست و هفتمین جلسه مورخ 04/11/1402 کمیسیون عملیات پولی و اعتباری تصویب و در جلسه مورخ 10/11/1402 به تایید هیئت عامل بانک مرکزی رسید که طی بخشنامه شماره 310396/02 مورخ 19/12/1402 از سوی بانک مرکزی به شبکه بانکی ابلاغ شد ه است.
لازم به ذکر است؛ ابزار کارت رفاهی متصل به اوراق گام، که در حال حاضر توسط بانک رفاه کارگران عملیاتی شده است، میتواند بهعنوان راهکاری مناسب برای تامین مالی خرد برای خانوارها مورد استفاده قرار گیرد. همچنین این ابزار قابلیت استفاده در تسهیلات تکلیفی و سایر طرح های تامین مالی دارد.
انتظار می رود با بهره برداری از این ابزار علاوه بر تامین مالی خانوارها مبتنی بر اعتبار اوراق گام که تضمین شبکه بانکی را دارد و بدون ایجاد ناترازی برای شبکه بانکی زمینه افزایش عرضه برای تولیدات صنعتی کشور در حوزه محصولات نهایی نظیر حوزه لوازم خانگی فراهم شود. با توجه به ابلاغ شیوه نامه و مستندات فنی کارت رفاهی متصل به اوراق گام به شبکه بانکی، سایر بانک های عامل نیز می توانند از ظرفیت این ابزار به منظور تسهیل تامین مالی خانوارها و بنگاه ها استفاده کنند.
رئیس کل بیمه مرکزی اعلام کرد:
تقویت نظارت و پرداخت بموقع خسارت بیمهشدگان، رویکرد اصلی بیمه مرکزی
رئیسکل بیمه مرکزی رویکرد اصلی بیمه مرکزی در دولت چهاردهم را تقویت نظارت با تأکید بر نظارت مالی و همچنین پرداخت بموقع خسارت بیمهشدگان عنوان کرد.
پرویز خوشکلام خسروشاهی با اشاره به مشکلاتی که در صنعت بیمه در ابتدای دولت چهاردهم وجود داشت، اظهار داشت: از جمله این مشکلات فضای کسبوکار نظام بیمهای کشور بود که فعالان این صنعت نسبت به آن شکایت داشتند.
وی افزود: این مشکل دو مؤلفه مهم داشت؛ نخست اینکه موجب شده بود، بسیاری از شرکتهای بیمه، درگیر اعتراض سهامداران خود شوند، چرا که نمیتوانستند، نمایندههای واقعی خودشان را برای عضویت در هیأت مدیره شرکتهای بیمه متبوع معرفی کنند، دلیل آن هم وجود موانع قانونی بود که یک سقف سنی را تعیین کرده بود که هیچ فرد بالای ۶۵ سال، نمیتوانست عضو هیأت مدیره بشو.
خسروشاهی ادامه داد: این در حالی بود که در یک شرکت بیمه، کسانی شایستگی عضویت در هیأت مدیره را دارند که سالها تجربه اندوخته باشند و در کنار نیروهای جوانتر تجربه و دانش روز با هم تلفیق و موجب بالندگی شرکت بیمه شود.
وی افزود: ممکن است نیاز داشته باشیم، مدیرعامل شرکت بیمه، فردی جوان و پر تحرک باشد، ولی اعضای هیأت مدیرهها، معمولاً در تمام دنیا، افراد باتجربه و پخته هستند، هر چند که افراد جوان هم در ترکیب آنها وجود دارد و منافاتی با حضور باتجربهها ندارد اما محدودکردن و شرط سنی گذاشتن برای این موضوع، خیلی از سهامداران شرکتهای بیمه را مستأصل و دچار سردرگمی کرده بود.
خسروشاهی مانع دیگری که موجب برهمزدن فضای کسبوکار در شرکتهای بیمهای میشد را انجام «مصاحبههای متعدد» با متقاضیان عضویت در هیأت های مدیره عنوان کرد و گفت: وقتی فردی پس از انجام مصاحبه، برای عضویت در هیأت مدیره یک شرکت، پذیرفته میشد و بعد از مدتی میخواست به هیأت مدیره شرکت دیگری بپیوندد، مجدداً از او مصاحبه گرفته میشد که این موضوع سهامداران و کاندیداهای عضویت در هیأت مدیره شرکتهای بیمه را بهشدت آزار میداد.
وی گفت: ما پس از شروع به کار و تشکیل نخستین جلسه شورایعالی بیمه، دو اصلاح انجام دادیم و سقف سنی را محدود به مدیرعامل شرکت بیمه کردیم و مصاحبههای تکراری و زائد را برداشتیم و مصوب شد، اگر کسی یکبار برای تصدی سمتی در مصاحبه تخصصی پذیرفته شد، نتیجه آن برای تغییرات بعدی معتبر باشد.
رئیسکل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی تصریح کرد: این مصوبه موجب شد حدود ۸۰ درصد مصاحبههایی که پیشازاین انجام میگرفت، حذف شود که این تسهیل خیلی خوبی برای فضای کسبوکار شرکتهای بیمهای محسوب میشود.
خسروشاهی گفت: یک مشکل دیگری که در ابتدای امر با آن مواجه شدیم، برخی «کژمنشی» ها در بعضی شرکتهای بیمه در موضوعات مختلف، اعم از پرداخت خسارت، نحوه مدیریت فعالیتها و نیز برخی ناترازیها بود که در عملکرد و حسابهای آنها وجود داشت.
وی افزود: در این حوزه هم ما اقداماتی انجام دادیم و نظارتها را بهویژه در خصوص بعضی شرکتهای بیمه که میزان کژمنشی آنها بیشتر بود، افزایش دادیم که نهایتاً در مواردی که تخلفات بیشتر بود، به اقدامات نظارتی جدی هم منجر شد که ابعاد و جزئیات آن را در آینده اعلام خواهیم کرد.
رئیسکل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی عنوان داشت: در بُعد پرداخت خسارت مشکلاتی از سوی شرکتهای بیمه وجود داشت، نظارت خود را افزایش دادیم و در بیمه مرکزی یک اداره کل ویژه نظارت بر پرداخت خسارت به بیمهشدگان ایجاد کردیم تا با وقت موسعی، روند نظارت بر پرداخت خسارات را طراحی و کنترل کنیم.
خسروشاهی افزود: در همین راستا، یکی از دفاتر ما در حال تدوین طرحی است که بر اساس آن، به روشی ساده، تعیین تکلیف میشود که ما چهکار کنیم که وقتی یک بیمهگزار، نزدیک شرکت بیمه اعلام خسارت میکند، در یکروند بموقع و منصفانه بتواند به خسارت خود برسد و آن اشکالاتی که در فرایند فعلی هست، رفع شود. این خیلی در راستای رفع ناترازیهای نظام بیمهای کشور، مفید است که البته چون هنوز کار، نهایی نشده است، وارد جزئیات آن نمیشوم.
وی با بیان اینکه، تقویت نظارت، اولویت اصلی برنامههای بیمه مرکزی در دوره جدید است، اظهار داشت: این اولویتبندی باعث شد ما در حوزه نظارت، تلاش بیشتری کنیم و وقت بیشتری بگذاریم و نتیجهاش هم این که ما در حوزه بررسی عملکرد مدیران شرکتهای بیمهای، به نقطهای رسیدیم و بعضاً تصمیماتی گرفتیم که در تاریخ صنعت بیمه کشور، سابقه نداشته است.
خسروشاهی افزود: این نتیجه در اولویت قراردادن نظارت و البته تلاش شبانهروزی همکاران ما بهویژه در کمیته ارزیابی عملکرد مدیران شرکتهای بیمهای است. در این کمیته، پروندههای شرکتهای بیمه بررسی میشود و اگر تخلفی صورتگرفته باشد، به مدیر مربوطه نمرهمنفی داده میشود.
وی با بیان اینکه این کمیته، در جلسات مستمر هفتگی خود، عملکرد شرکتهای بیمه را به طور کامل بررسی میکند، اعلام کرد: تا کنون پرونده ۹ شرکت را در این کمیته بررسی کردهایم که در موارد زیادی مشکلی نبوده است؛ بعضی شرکتها هم البته، نمرهمنفی از کمیته گرفتهاند و این موضوع در پروندهشان ثبت شده است.
وی با تأکید بر نظارت جدی بیمه مرکزی بر موضوع توانگری و پرداخت خسارت بیمهگزاران اظهار داشت: طی دو سه روز اخیر، ما بخشنامهای به شرکتهای بیمهای ابلاغ کردهایم که اولویت آنها در هزینهکرد، پرداخت خسارات مشتریان باشد. شما اگر میخواهید هزینه تبلیغات، بازاریابی، مشاوره و... کنید، یادتان باشد که اولویت اصلی، پرداخت خسارات مردم است. اول باید خسارت مردم پرداخت شود و توجه شود که آنها در صف دریافت خسارت نمانند و بعد میتوانید با موافقت هیأت مدیره و سهامداران، در سایر موارد، هزینه کنید.
وی یکی از مشکلات بیمه مرکزی در بدو دولت چهاردهم را، مربوط به حوزه فناوری اطلاعات عنوان کرد و گفت: ما در بیمه مرکزی، شرکتی داریم که تمام فعالیتهای این حوزه را در بیمه مرکزی و در کل صنعت بیمه متمرکز کرده و وظیفه توسعه و پشتیبانی آن را بر عهده دارد.
خسروشاهی افزود: جمعآوری اطلاعات نظارتی از شرکتهای بیمه، اعطای کد یکتا به آنها، ثبت خسارتها، پاسخ به استعلامهای دستگاههای مختلف در خصوص بیمهنامهها وسط این شرکت انجام میگیرد. مشکلی که ما با آن مواجه شدیم این بود که این شرکت، تمام خدمات مذکور را بدون دریافت هر گونه کارمزدی انجام میداد و در مقابل، بیمه مرکزی، هزینههای فعالیت این شرکت را از جیب پرداخت میکرد. یعنی از محل ذخایر حق بیمه اتکایی و در واقع سرمایه هزینه میکرد.
وی گفت: بیمه مرکزی بودجه دولتی ندارد و خودش متکی به حق بیمههایی است که در قالب اتکایی میگیرد؛ منتهی بهجای سرمایهگذاری، این حق بیمهها صرف پرداخت هزینه و حقوق و دستمزد کارکنان شرکت فناوری اطلاعات میشد. این معضل بزرگی است که در بدو شروع به کار با آن مواجه بودیم. به همین سبب، ما شرکت را با یک تیم حرفهای و کاربلد جایگزین کردیم برای اینکه آن شرکت را اصلاح ساختار و بازسازی کنند تا به نقطه درآمدزایی برسد و هزینههای خودش را تأمین کند که ضامن توسعه فناوری اطلاعات در صنعت بیمه بخصوص در حوزه نظارت خواهد بود.

ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.