نوربورگرینگ به یک روس واگذار شد
موسسه فورس روسیه اعلام کرد که ویکتور خاریتونین، میلیاردر 43 ساله روس، 99% از سهام پیست مشهور نوربورگیرینگ را خریداری کرده است.
این مسیر مشهور مسابقه از سال 2014 درگیر مسائل متعدد مالی بوده. البته بایستی گفت که در همین سال خاریتونین 80% سهام نوربرگرینگ را خریداری کرد. وی که از موسسین شرکت دارویی فارم استاندارد است با سرمایه گذاری 43 میلیون دلاری 99% از سهام نوربورگرینگ را صاحب شد. این در حالی است که مقامات مسئول محلی از این که این مسیر که از میراث منطقه محسوب می شود با ارزش پایینی به فروش می رسد ابراز ناراحتی کرده اند.
به هر حال مدیر روس تبار این پیست از برگزاری مسابقات معمول فرمول یک سال 2015 به دلیل آن چه مشکلات مالی می خواند امتناع کرده ولی در صدد است که مسابقات سال آینده آن را به این مکان بازگرداند. هنوز جزئیاتی از این مذاکرات با رئیس مسابقات فرمول یک در دسترس نیست.
طراحی ذهنی نسل آینده لنسر
خودروی افسانه ای لنسر درحالی به زودی بازنشسته می شود که هیچ خبری در مورد نمونه جایگزین آن در درسترس نیست.
لنسر خودروی افسانه ای میتسوبیشی در حالی بازنشسته می شود که این شرکت نیز در آستانه یک چالش بزرگ قرار گرفته و ممکن است همانند آن چه بر سر خودروهای دیزلی فولکس واگن آمد و تقلبش در ارائه ارقام مربوط به میزان مصرف سوخت فاش گردید برای این شرکت نیز تکرار شود. همین قدر دردسر کافی است تا میتسوبیشی فعلا قید توسعه تحقیقات را بزند و معرفی خودروهای جدید را به تعویق بیاندازد و از سویی از سال گذشته که مدیریت میتسوبیشی از توقف قریب الوقوع لنسر خبر داده بود هنوز هیچ محصول جایگزینی برای آن ارائه نشده و حتی برنامه ای نیز در دست نیست. البته این مسئله طراحان دیجیتال را از خلاقیت منع نکرده به طوری که به تازگی تصاویر جدیدی از لنسر منتشر شده که آن را در قالب مدل 2018 نشان می دهد. این خودرو دارای طراحی دینامیکی جذاب با نوآوری های تازه است که توسط طراحان فیلیپینی آماده شده و همچنان دارای همان جلو پنجره معروف لنسر است. با این وجود هنوز شرکت تولید و یا دست کم برنامه تولید چنین محصولی را تایید نکرده است.
فیس لیفت پژو 3008 معرفی شد
شرکت فرانسوی پژوسیتروئن به جای ارائه نسل دوم شاسی بلند 3008 اقدام به معرفی یک فیس لیفت ساده از آن در بازار چین کرد.
آن چه در نمایشگاه اتومبیل پکن رونمایی شده چیزی نیست که بسیاری از علاقمندان 3008 انتظارش را می کشیدند و در حالی که گمان می رفت پژوسیتروئن نسل دوم این خودرو را در پکن معرفی کند تنها به یک نسخه فیس لیفت از آن بسنده شد و علاقمندان را تا آغاز به کار نمایشگاه اتومبیل پاریس چشم به راه گذاشت. بسیاری که 3008 را جز خودروهای قدیمی بازار می دانستند عقیده دارند که نسل دوم آن اولین محصولی از پژوسیتروئن خواهدبود که به نسل دوم فناوری I – Cockpit این شرکت مجهز خواهد شد. این خودرو البته از زمان عرضه اش یعنی سه سال پیش تاکنون با فروشی 200 هزار دستگاهی توانسته موفقیت خوبی را کسب کند و حالا می توان گفت که نسخه جدیدش باعث جلب مجدد توجه مشتریان چینی خواهد شد. خودروی به روز رسانی شده 3008 علاوه بر چراغ های عقب و ظاهر جلویی ارتقا یافته دارای سامانه های ایمنی به روز، بسته رانندگی کمکی شامل سامانه جلوگیری از تصادف و سامانه مشاهد 360 درجه اطراف خودرو می باشد.
ادامه رشد فولکس در بازار چین
بازار چین نشان داده که پرتقاضاترین بازار محصولات گروه فولکس واگن است و این شرکت امیدوار است که این روند همچنان قدرتمندانه ادامه پیداکند. اگر چه فروش فولکس واگن در سال گذشته افتی 3.4 درصدی داشته و به 3.5 میلیون دستگاهی رسیده اما فروش در فصل آخر آن قدر بوده که بتواند تاثیرات منفی آن را جبران کند. برای مثال فروش برند اصلی فولکس واگن در مدت ژانویه با رشدی 6.5 درصدی در بازار امسال چین توانست رشد منفی فروش آن در تمامی بازارهای دیگر را جبران کند. این شرکت هم اکنون دارای دو قرارداد مشترک همکاری در چین است و سالانه 4 میلیارد یورو را برای توسعه محصولاتش به ویژه دربخش شاسی بلندها سرمایه گذاری می کند. به علاوه برنامه تولیدبومی 10 دستگاه خودرو از برندهای فولکس واگن، آئودی و اشکودا در سال های آینده نیز در دستور کار است. مدیر فولکس واگن چین وعده یک شاسی بلند جدید را برای این کشور داده و اعلام کرده که شرکتش از امسال وارد بخش B خودروهای شاسی بلند می شود. البته صحبت هایی هم با JAC شده که گمان میرود که شریک تجاری فولکس در تولید این محصول همین خودروسازی باشد که برای ایرانی ها هم آشناست. البته هنوز هیچ جزئیاتی در این مورد منتشر نشده است و بایستی منتظر اعلامیه های بعدی شرکت ماند.
رسوایی بزرگ میتسوبیشی در راه است
آخرین گزارشات نشان می دهد که میتسوبیشی ازسال 1991 تاکنون از روش های غیر استانداردی برای اندازه گیری میزان مصرف سوخت محصولاتش استفاده کرده است. میتسوبیشی هفته گذشته تایید کرد که ارقام اعلام شده مربوط به مصرف سوخت 625 هزار دستگاه خودروی فروخته شده در ژاپن نادرست بوده. گفتنی است این واقعیت ابتدا توسط نیسان که برخی از محصولات ساخت میتسوبیشی را به فروش میرساند کشف شد. این شرکت اعلام کرد که از سال 2002 از روش هایی برای آزمایش میزان مصرف سوخت خودروها استفاده می کرده که با استاندارهای کشور ژاپن مطابقت نداشته است. البته روزنامه محلی Nikkei مدعی شده که شرکت روش فوق را از سال 1991 مورد استفاده قرار داده و به نقل از یک مقام آگاه که نخواسته نامش فاش شود مدعی شده که قدمت استفاده از روش غیر استاندارد مذکور بسیار بیشتر از آن چیری است که شرکت خود تایید نموده. گفتنی است افشای این مسائل بیش از یک سوم از ارزش میتسوبیشی به عنوان ششمین خودروساز بزرگ ژاپن کاسته و باعث حساس شدن مقامات دولتی ژاپن و امریکا به محصولات آن شده است.
گمان میرود که درصورت تایید گسترش این مسائل به خودروهای فروخته شده دربازارهای خارجی شاهد یک رسوایی بزرگ برای میتسوبیشی باشیم.
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
ایران خودرو و سایپا با اعلام مصوبه جدید شورای رقابت قیمت پایه انواع محصولات خود بدون محاسبه مالیات بر ارزش افزوده و نرخ بیمه شخص ثالث را به نمایندگیها اعلام کردند.
شورای رقابت هفته گذشته تصمیمات جدید خود را در خصوص افزایش قیمت در انواع خودرو اعلام کرد که براین اساس با در نظر گرفتن کیفیت محصولات دو شرکت خودروسازى در گروه خودروسازى سایپا بهدلیل بهبود نبخشیدن کیفیت محصولات جریمهای را در نظر و افزایشى ٤/.درصدی را برای محصولات این شرکت تعیین کرد. در مورد گروه خودرو سازى ایران خودرو نیز براساس مصوبه شورای رقابت میزان افزایش قیمت محصولات این شرکت حدود ١/٨١درصد اعلام شد.
بعد از اعلام این مصوبه این دو شرکتهای خودروسازی قیمت پایه محصولات خود را تعیین و به نمایندگیها ارسال کردند. این قیمتها پس از محاسبه عوارض دولتی از جمله مالیات بر ارزش افزوده و بیمهنامه شخص ثالث با قیمتهای جدید به فروش میرسند. البته پیش از مصوبه شورای رقابت، اعمال نرخهای جدید بیمهنامه شخص ثالث افزایشی را در قیمت انوع خودروها به وجود آورده بود.
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
گروه صنعتی ایران خودرو در راستای مسئولیت های اجتماعی خود و همزمان با هفته معلم، با تجلیل از خانواده معلم فقید و فداکار سیستان و بلوچستانی «حمیدرضا گنگوزهی» مجاهدت های شبانه روزی تلاشگران آموزش و پرورش کشور را ستود.
معلم فداکار «گنگوزهی» را باید بحق درس آموخته مکتب ایثار و خودگذشتگی دانست که یاد و خاطره ایثارگری اش در خاطر تاریخ خواهد ماند.
بدون شک او شاخصی برای تعلیم و تربیت و الگو و اسوه ای برای تمام کسانی خواهد بود که با شنیدن خبر حادثه ای که برای او رخ داد، بر روح بزرگش درود می فرستند.
بی شک روز معلم امسال، روز رادمردی و بزرگواری کسی است که با ایثار خویش، جان سه دانش آموز را از مرگ حتمی نجات داد.
در همین راستا مراسم تجلیل از خانواده مرحوم گنگوزهی معلم فداکار سیستان و بلوچستانی و همکار فداکار وی «عبدالرئوف شهنوازی» که در این حادثه مجروح شده بود با حضور جمعی از مسئولان استانی، معلمان شهرستان خاش و قائم مقام گروه صنعتی ایران خودرو برگزار شد.
حمیدرضا بهمنی، قائم مقام گروه صنعتی ایران خودرو در این مراسم بر مسئولیت های اجتماعی ایران خودرو هم گام با تمامی فعالیت های اقتصادی و صنعتی به عنوان وظایف ذاتی این گروه صنعتی تاکید کرد.
در این مراسم بهمنی یک دستگاه خودروی رانا را از طرف گروه صنعتی ایران خودرو به نمایندگی از مدیریت ارشد به خانواده مرحوم گنگوزهی اهدا کرد و هچنین از عبدالرئوف شهنوازی نیز تقدیر کرد. یاد آور می شود مرحوم حمیدرضا گنگوزهی در اواسط فروردین ماه سال جاری با ایثار جان خود، سه دانش آموز را از مرگ حتمی نجات داد.
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : خودروسازان باید بیش از گذشته بر روی کیفیت و کاهش هزینه تولید تلاش کنند تا خودروهایی با کیفیت و قیمت مناسب را به متقاضیان ارائه کنند.
محسن بیگلری با اشاره به آمار بالای تلافات جاده ای ناشی از کیفیت و ایمنی خودروها اظهار داشت : متاسفانه همچنان آمار تلفات در جاده ها بسیار زیاد است از این رو انتظار داریم خودروسازان نسبت به کیفیت بخشی بیشتر تولیدات تلاش بیشتری نمایند.
وی تصریح کرد : خودروسازان علاوه بر تلاش در جهت ارتقاء کیفیت و کاهش قیمت باید نسبت به توازن در این دو حوزه و ایمن سازی خودروها اقدامات جدی تری داشته باشند.
وی افزود : امروز تمام هم و غم خودروسازان باید بر روی کیفیت خودروهای داخلی باشد و با توجه به اینکه اغلب خودروها پر سرعت بوده و جاده ها نیز بسیار متفاوت از گذشته شده و پرتردد است کیفیت برای مردم بیش از گذشته مورد نظر است.
وی همچنین بر لزوم همکاری با خودروسازان خارجی و افزایش داخلی سازی تولیدات در کشور پرداخت و گفت : با در شرایطی که فراهم شده خودروساران نسبت به گسترش همکاری با شرکتهای خارجی اهتمام بیشتری داشته اما به جای واردات خودروهای خارجی در داخل محصولات مشترکی تولید شوند تا ضمن افزایش اشتغال زایی ، خودروهای با کیفیت و قیمت متناسب به بازار عرضه نمایند .
نماینده مردم سقز و بانه در مجلس با توجه به بسترهای فراهم شده به منظور توسعه همکاری با خودروسازان خارجی اظهار داشت : با توجه به زمینه های فراهم شده برای همکاری بیشتر خودروسازان ، بسیار مناسب تر خواهد بود هر گونه ارتقاء کیفی خودروها با همکاری خارجی ها صورت گیرد.
بیگلری همچنین با اشاره به طرح عملی اقتصاد مقاومتی خاطر نشان کرد : انتظار می رود در سال جاری خودروسازان در راستای اقتصاد مقاومتی و فرمایشات مقام معظم رهبری گام های موثر تری را بردارند. به گفته وی کیفیت بخشی در تولید ، کاهش مصرف سوخت خودروها ، از راههای دستیابی به اقتصاد مقاومتی است .وی تاکید کرد : مسلما با مشارکت خارجی ها واستفاده از نیرو و توان متخصصین داخلی می توان به این مهم دست یافت.
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
مدیران ارشد شرکت دایملر و مرسدس بنز آلمان به همراه مدیران ستاره ایران از نماینده رسمی ستاره ایران در جنوب شرقی کشور بازدید کردند.
مارکوس کلین، مدیر شبکه توزیع جهانی شرکت دایملر و مرسدس به همراه آندرس بکس مدیر خدمات جهانی مرسدس به اتفاق مدیران شرکت ستارهی ایران نمایندهی رسمی مرسدس بنز در ایران از گروه خودرویی برادران دلیلی، تنها نمایندگی رسمی این شرکت در جنوب شرق ایران که در شهر کرمان واقع شده است بازدید کردند.
مارکوس کلین در مورد اهداف این سفر گفت:»حضور من و آقای آندراس از اشتوتگارت و بالاترین بخش مدیریتی بنز در اینجا نشان میدهد که کشور ایران و گسترش خدمات مرسدس در آن تا چه میزان برای ما اهمیت دارد.» وی افزود:»دپارتمان ما بهطور تخصصی در زمینه بازارهای خارج از اروپا فعال است و در همین زمینه ما به همراه نماینده خود شرکت ستاره مشغول پیدا کردن شرکایی در مناطق مختلف ایران هستیم. برای مشتریان مرسدس داشتن یک نمایندگی نزدیک محل زندگیشان بسیار اهمیت دارد و از آن مهمتر اینکه مردم باید بتوانند به نماینده مرسدس در منطقهی خودشان اعتماد کنند، چراکه عملکرد نماینده ما در محل درواقع نمایشگر چهره ما در آن منطقه جغرافیایی است.»
مدیر شبکه توزیع شرکت دایملر ادامه داد:»به همین دلیل به کشورهای مختلفی سفر میکنیم تا نمایندگان را از نزدیک ببینیم. ما در حال سفر به سراسر ایران هستیم و با دیدن کیفیت فعالیت شرکای جدیدمان در کرمان بهشدت انگیزه پیدا کردیم.»
وی افزود:»این نمایندگی کاملا مطابق با استانداردهای جهانی بنا شده و کیفیت وسایل تعمیر و ابزارآلات کار در مرکز خدمات ایشان کاملا ما را شگفتزده کرد.کف تعمیرگاه آنقدر تمیز بود که میتوان مستقیما از روی آن غذا خورد! نمایندگی کرمان ازنظر امنیت و کیفیت برای کسانی که در آن کار میکنند هم دقیقا مطابق استانداردهای اروپا ساخته شده است.»این مدیر بینالمللی شرکت دایملر ادامه داد:»ظاهر پرسنل در این نمایندگی بسیار خوب بوده و همه لباس توصیه شده مرسدس بنز را به تن داشتند و این مساله اهمیت زیادی دارد چراکه خریدار، با حضور در چنین مکانی احساس میکند که اینجا با مدیریتی منظم و با پرستیژی در سطح مرسدس بنز مواجه است و قاعدتا خدماتی هم که دریافت میکند با همان کیفیت که از مرسدس بنز انتظار میرود، خواهد بود.»
مدیر بخش جهانی خدمات کمپانی بنز افزود:»خوشبختانه انبارهای خوب و کاملا کاربردی برای قطعات و لوازم یدکی داریم و در این انبارها فقط لوازم یدکی اصلی مرسدس بنز نگهداری میشود و این مساله مهمی است برای ما که مشتری بهترین کیفیت ممکن را دریافت کند و بداند که هرچند که اگر از نمایندگی بنز خرید کند شاید هزینه بیشتری نسبت به بازار بپردازد اما در قبال این هزینه بیشتر مسلما کالایی را دریافت میکند که بالاترین کیفیت و استاندارد را دارد.»
مارکوس کلین یادآور شد:»تکنیسینهای ایرانی برای کار در بخش خدمات پس از فروش نمایندگیهای مرسدس بنز کاملا آموزش میبینند و هر نمایندگی یک دستگاه عیبیاب کامپیوتری خواهد داشت که بهوسیله آن میتوانند بهصورت آنلاین به سیستمهای ما در دفتر مرکزی اشتوتگارت متصل شوند تا پروسه عیبیابی که بسیار پر اهمیت است بهدقت انجام شود. اگر قطعه موردنیاز در نمایندگی و یا تهران موجود نباشد در همان لحظه این امکان را دارید که از طریق سیستم مستقیما برای اشتوتگارت سفارش گذاری کنید تا در اسرع وقت ارسال شود.»
این مدیر جهانی مرسدس بنز یادآور شد:»پیشرفتهای بسیار زیادی در خودرو و به دنبال آن در بخش خدمات پس از فروش رخ داده که برای مشتریان موقعیت بهتری به وجود آمده تا مطابق سلیقه و نیاز خود از سریهای مختلف بنز انتخاب کنند و مطمئن باشند که با حضور در نمایندگیهای رسمی از بهترین کیفیت خدمات بهرهمند میشوند.»
این مدیر شرکت بنز خبر داد:»مذاکرات خود را با شرکت ایرانخودرو دیزل برای تولید خودروهای تجاری سنگین ادامه میدهیم و امیدواریم به نتایج مثبتی برسیم تا بتوانیم مونتاژ اینگونه خودروها را در ایران آغاز کنیم.»
مارکوس کلین مدیر جهانی شرکت دایملر در پایان درباره ایران و احساساتش به کشورمان گفت:» پیش از این به ایران علاقه داشتم و اما از زمانی که درگیر مسائل مرسدس بنز بودم از علاقه مردم ایران به محصولات این کمپانی خبر داشتم و جالب اینجاست که محبتی دوطرفه از دیرباز بین مرسدس بنز و مردم دوستداشتنی و مهماننواز ایران بوده و هست و ما بسیار خوشحالیم که پس از پایان 6 سال گذشته که روابط ما با شرکت ستاره و مشتریان ایرانی ما قطع شده بود، حالا دوباره میتوانیم آن روابط را از سر بگیریم و خیلی خوشحالم که برادران دلیلی این نمایندگی با کیفیت را در این منطقه از ایران برای مشتریان بنز سامان دادند.»
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
نسخه مخصوص سوزوکی سویفت معرفی شد
سوزوکی نسخه مخصوص سویفت Bicolor را در شیلی عرضه کرد.
نسخه Bicolor این خودرو در سه طرح رنگ بدنه دوگانه شامل قهوه ای و سقف سفید، نقره ای و سقف مشکی و بنفش و سقف مشکی عرضه می شود. دیگر هایلایت های بدنه این نسخه مخصوص شامل جلوپنجره کرومی دو بخشی، قاب آینه های کناری هم رنگ سقف و رینگ های آلیاژی تیره 16 اینچی است. نسخه مخصوص سوزوکی سویفت Bicolor در مجارستان تولید شده و بر اساس سوزوکی سویفت GLX SE MT ساخته شده است. این خودرو از موتور 1.2 لیتری K12B چهار سیلندر VVT بنزینی این خودروساز با قدرت 93 اسب بخار و گشتاور 118 نیوتون متر بهره می برد. نیروی این موتور از طریق گیربکس دستی پنج سرعته به چرخ های جلو منتقل می شود. میزان مصرف سوخت این خودرو 1 لیتر در هر 15.5 کیلومتر در شهر و 1 لیتر در هر 21.9 کیلومتر در بزرگراه است. نسخه مخصوص سوزوکی سویفت ابعادی مشابه مدلی دارد که بر اساس آن ساخته شده است. این خودرو از طول 3850 میلی متر، عرض 1695 میلی متر، ارتفاع 1510 میلی متر و فاصله بین دو محور 2430 میلی متر بهره می برد. این نسخه مخصوص سویفت به کروز کنترل، کنترل دما، دستگیره های در داخلی کرومی، فرمان چرمی با کنترل های صوتی، قسمت های نقره ای روی پانل تجهیزات و درها و سیستم چندرسانه ای با اتصال بلوتوثی مجهز شده است. از ویژگی های ایمنی و کمکی قابل توجه در این خودرو می توان بهABS ، EBD، BAS، کیسه هوای جلوی دوگانه، کیسه هوای کناری، کیسههوای قفسه سینه و دوربین معکوس اشاره کرد. سوزوکی سویفت Bicolor در شیلی 14519 دلار قیمت گذاری شده است.
جدیدترین مرسدس کلاس C کوپه
در مالزی دیده شد
مرسدس بنز مالزی اوایل سال جاری از تمایل خود برای عرضه جدیدترین کلاس C کوپه در این کشور خبر داد.با توجه به تصاویر فاش شده از تعدادی کلاس C کوپه خارج از یک نمایندگی بومی در مالزی، به نظر می رسد خریداران به زودی سوار این خودرو خواهند شد. نیروی این خودرو از موتور 2.0 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ متصل به گیربکس 7G-Tronic تامین می شود. این موتور تیون خواهد شد تا قدرت 184 اسب بخار و گشتاور 300 نیوتون متر در C200 کوپه و قدرت 245 اسب بخار و گشتاور 370 نیوتون متر در C300 کوپه تولید کند. شتاب صفر تا صد این خودرو 7.3 ثانیه برای مدل C200 کوپه و 6 ثانیه برای مدل C300 کوپه خواهد بود. به نظر می رسد تمام این خودروهای دیده شده دارای بسته ارتقایی AMG Line باشند که شامل جلوپنجره الماسی به همراه سپرهای اسپرت تر و رکاب های در است. با توجه به طراحی متفاوت رینگ های این خودروها می توان انتظارداشت دو نسخه C200 کوپه و C300 کوپه در این بازار عرضه شوند. مدل پایه C200 کوپه دارای رینگ های 18 اینچی پنج پره AMG مشابه C250 AMG Line سالون است و رینگ های 19 اینچی چند پره C300 کوپه شبیه به نمونه به کار رفته در C300 AMG سالون هستند.سیستم روشنایی هوشمند فول LED چراغ های جلو بخشی از بسته ارتقایی C300 کوپه هستند. در حالی که تصویری از داخل این خودروها منتشر نشده، می توان انتظار داشت C200 کوپه از لیست تجهیزات C200 Avantgarde بهره ببرد. تجهیزات C300 کوپه نیز شبیه به C300 AMG Line سالون خواهد بود.
تولید رنو کپچر در روسیه آغاز شد
رنو تولید کپچر (Kaptur) را در کارخانه خود در مسکوی روسیه آغاز کرده است. این خودروساز فرانسوی ادعا می کند آغاز تولید کپچر یک رویداد تاریخی در صنعت خودروسازی به شمار می رود چرا که اولین بار است که یک مدل جهانی ابتدا در روسیه تولید می شود. رنو کپچر دارای طول 4333 میلی متر، عرض 1813 میلی متر، ارتفاع 1613 میلی متر و فاصله بین دو محور 2674 میلی متر است. ارتفاع این خودرو از زمین 204 میلی متر و ظرفیت صندوق عقب آن 387 لیتر است که با تا شدن صندلی های عقب به 1200 لیتر می رسد. موتور، گیربکس، میزان مصرف سوخت و دیگر اطلاعات این خودرو قبل از عرضه آن در بازار در تابستان سال 2016 منتشر می شود.
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
مدیر عامل شرکت سایپا گفت: مرحله تولیدT.T.O(تولید تست ابزار) cs35 به پایان رسیده است و از اواخر خردادماه تولید انبوه آن آغاز می شود.
فریبرز شهباز ادامه داد: در حال حاضر تمامی تجهیزات خط بدنه در سالن بدنه شرکت سایپا کاشان نصب شده و کلیه اصلاحات تجهیزات در سالنهای رنگ و مونتاژ به اتمام رسیده است. گفتنی است نصب و اصلاح تجهیزات در این پروژه، توسط تیم فنی، مهندسی و پشتیبانی شرکت سایپاکاشان انجام شده است. مرحله تولیدT.T.O(تولید تست ابزار) این محصول در سالن های بدنه ،رنگ و مونتاژ به پایان رسیده و مرحله PP1 (تولید آزمایشی) آن شروع شده است و انشاالله از اواخر خردادماه مرحلهSOP (شروع تولید انبوه) آن آغاز می شود.
وی با بیان اینکه شرکت چانگان و محصولی چون سی. اس. ۳۵، بهعنوان نخستین محصول اختصاصی شرکت سایپا کاشان، انتخاب شده است، اظهار کرد: چانگان بین ده برند موفق اول با احتساب برندهای خارجی موجود در چین است؛ جالب است بدانیم که این برند، دارای رتبه دوم در میان برندهای خودروساز چینی و رتبه چهارم در میان برندهای جهانی در بازار چین از لحاظ تعداد فروش است. همچنین جایگاه جهانی شرکت چانگان در سال ۲۰۱۴ م از نظر میزان تولید (براساس آمار سازمان بینالمللی سازندگان وسائل نقلیه موتوری) در بین دو شرکت بزرگ خودروساز در چین و رتبه ۱۵ در میان خودروسازان جهانی میباشد. در این میان محصول سی. اس. ۳۵ شرکت چانگان، در بین شصت خودروی SUV (خودرو کار برای شهر) یا اصطلاحاً شاسی بلند سال ۲۰۱۴، از لحاظ فروش رتبه نهم را در سطح چین بهخود اختصاص داده است.
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.