شماره: 1822 / ۱۴۰۰ بيست و هشتم دي
تعداد بازدید : 1
اخبار
مسئولیت پذیری بانک پاسارگاد در توسعه فرهنگ و آموزش
بانک پاسارگاد با اعتقاد و باوری راسخ «مسئولیتهای اجتماعی» را بهعنوان رویکردی متعالی به کسبوکار همواره مدنظر قرار داده است و مجموعه راهبردها و سیاستهای کلان بانک در حوزههای گوناگون مشتریان، سهامداران، همکاران، جامعه و... همگی در چارچوب این نگاه مسئولانه تنظیم شده است. در این رابطه اقدامات و فعالیتهای متنوع و گستردهای در بخشهای مختلف علمی، فرهنگی، آموزشی، ورزشی و نیز اعطای کمکهای انساندوستانه و خیرخواهانه با هدف مشارکت سازنده در توسعه اجتماعی کشور به انجام رسیده است.
بانک پاسارگاد با توجه به اهمیت فراهم نمودن امکان دسترسی کودکان، نوجوانان و جوانان روستایی به آموزش، تلاش کرده است برنامههای جامعی برای ساخت مدرسه و کتابخانه در مناطق محروم کشور تنظیم و عملیاتی نماید. در همین راستا این بانک تاکنون نسبت به احداث 17 باب کتابخانه و 33 باب مدرسه در اقصینقاط کشور اقدام کرده است و 14 باب مدرسه دیگر را نیز در دست ساخت دارد که این روند ادامه خواهد داشت.
اقدامات بانک و گروه پاسارگاد در حوزه مسئولیت اجتماعی و حمایت از فعالیتهای فرهنگی و آموزشی تنها به ساخت مراکز آموزشی ختم نمیشود؛ بانک پاسارگاد برای چهاردهمین سال پیاپی از سال 1387، رتبههای برگزیده آزمون سراسری 1400 را در هر پنج گروه آزمایشی مورد حمایت قرار داد و با اختصاص بورس تحصیلی (رتبه) از این نخبگان تقدیر کرد. به این ترتیب این دانشجویان تا هر مقطعی در داخل کشور مشغول به تحصیل باشند، هرماه مبلغی بهعنوان کمک هزینه تحصیلی (رتبه) به حساب آنها واریز میشود. علاوه بر این، به هر یک از برگزیدگان آزمون سراسری، سهام بانک پاسارگاد تعلق گرفته است و این گرامیان به جمع سهامداران بانک پیوستهاند.
گفتنی است بانک پاسارگاد تاکنون، از 209 نفر از جوانان و نخبگان آزمون سراسری تجلیل بهعمل آورده است و حمایت از بسیاری از این افراد که در حال حاضر در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به تحصیل هستند همچنان ادامه دارد. این اقدام در پی تفکر مدیرعامل بانک با هدف کاهش دغدغه این عزیزان برای کسب دانش و بهرهمندی از آن در جهت خدمت به مردم شریف ایران و رشد و توسعه پایدار میهن عزیزمان انجام میگیرد.
همچنین تأسیس و گسترش دانشگاه خاتم با ایجاد امکان تدریس رشتههای مختلف تحصیلی روز مانند؛ مهندسی داده و علوم همگرا نیز از دیگر اقدامات این بانک در حوزه فرهنگ و آموزش است.
انتخاب عضو هیات مدیره بانک ملت به عنوان چهره ماندگار صنعت بانکداری ایران
دبیرخانه جشنواره سالانه چهره های ماندگار و مدیران موثر در صنعت بانکداری و پرداخت ایران، عضو هیات مدیره بانک ملت را به عنوان چهره ماندگار صنعت بانکداری ایران انتخاب کرد.
به گزارش روابط عمومی بانک ملت، در این جشنواره که در حاشیه هفتمین نمایشگاه تراکنش ایران برپا شد، علی رضا لگزایی عضو هیات مدیره و قائم مقام مدیرعامل بانک ملت به پاس سال ها تلاش در عرصه بانکداری و صنعت پرداخت کشور، عنوان چهره ماندگار را به خود اختصاص داد و تندیس این جشنواره را از دست هیات داوران دریافت کرد.
بر اساس این گزارش، انتخاب چهره های ماندگار صنعت بانکداری ایران بر اساس چهار شاخص سوابق علمی و آموزشی، سوابق اجرایی و مدیریتی، آثار و خدمات اثرگذار و سلامت حرفه ای انتخاب شده اند و بر این اساس، علی رضا لگزایی به عنوان چهره ماندگار برگزیده شده است.
افزایش سقف انتقال وجه ساتنا و پایا در بانک سامان
بانک سامان از افزایش سقف مبلغ دستور پرداخت پایا به 100 میلیون تومان و کف مبلغ دستور پرداخت ساتنا به 50 میلیون تومان خبر داد.
به گزارش سامان رسانه، در راستای اجرای دستورالعمل بانک مرکزی، بانک سامان از افزایش سقف دستور پرداخت پایا و کف دستور پرداخت ساتنا خبر داد. بر اساس دستورالعمل بانک مرکزی، این اقدام باهدف متمرکز سازی انتقال وجوه کلان در سامانه ساتنا و همچنین مدیریت حجم دستور پرداختهای سامانه یاد شده، از روز شنبه 25 دیماه اجرایی خواهد شد.
لازم به ذکر است که بر اساس این دستورالعمل کف مبلغ دستور پرداختهای بین مشتری ساتنا، از 150 میلیون ریال به 500 میلیون ریال، افزایش خواهد یافت و همچنین سقف مبلغ دستور پرداختهای پایا، از 500 میلیون ریال به یک میلیارد ریال به ازای هر دستور پرداخت افزایش مییابد.
علاوه بر این، در خصوص چرخههای تسویه پایا در روزهای عادی (غیر تعطیل رسمی)، چرخه جدیدی در ساعت 17 و 45 دقیقه بهمنظور تسویه دستورپرداختهای غیر شاپرکی افزوده خواهد شد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 0
اخبار
آغاز جشنواره بیمه های
آتش سوزی حکمت
جشنواره بیمه های آتش سوزی حکمت با شرایط ویژه آغاز شد.به گزارش روابط عمومی بیمه حکمت: بر همین اساس، جشنواره مذکوربرای عموم مردم و همچنین پرسنل شاغل و بازنشسته نیروهای مسلح شرایط ویژه ای در نظر گرفته که مشتریان محترم می توانند از شرایط تخفیفی آن بهره مند شوند.کلیه مشتریان محترم می توانند با خرید بیمه آتش سوزی از شرکت بیمه حکمت، از طرح های مختلف از جمله “منازل مسکونی”، “ساختمان های ویلایی”، “واحدهای صنعتی” و “اصناف” از تخفیفات ویژه بالای 50درصد استفاده نمایند.همچنین این طرح برای هیئت مدیره و مدیران مجتمع های مسکونی و آپارتمان ها، شرایط ویژه ای در نظر گرفته که با خرید بیمه نامه های آتش سوزی شرکت بیمه حکمت می توانند از این شرایط بهره مند شوند.لازم به ذکر است، شرایط تخفیفی برای پرسنل محترم شاغل و بازنشسته نیروهای مسلح، شامل بیمه نامه های منازل مسکونی (سازمانی و شخصی) نیز در نظر گرفته شده است.مشتریان گرامی برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به شعب و نمایندگی های شرکت بیمه حکمت در سراسر کشور مراجعه و یا با تلفن 41395000-021 واحد ارتباط با مشتریان و 41395520-021 واحد آتش سوزی تماس حاصل نمایند.
انتصاب دستیار معاونت فنی
بیمه البرز
مدیرعامل شرکت بیمه البرز طی حکمی، عبدالله قره باغیان را به عنوان دستیار معاونت فنی این شرکت منصوب کرد.به گزارش روابط عمومی بیمه البرز: «محسن پورکیانی» مدیرعامل این شرکت در حکم انتصاب دستیار معاونت فنی، تاکید کرده است: انتظاردارم در راستای منافع و مصالح شرکت با حسن تدبیر، بهرهمندی از توانایی و دانش و با تکیه بر اصول راهبردی و سیاستهای ابلاغ شده ضمن رعایت ضوابط، اقدامات لازم به منظور ساماندهی، ارتقا و بهبود فرآیندهای موجود و پیشبرد اهداف تعیین شده در حیطه شرح وظایف ابلاغی را به عمل آورید.این گزارش حاکی است، عبدالله قره باغیان پیش از این رییس شورای فنی شرکت بیمه البرز بود.
روسای دو شعبه بیمه البرز منصوب شدند
روسای دو شعبه شرکت بیمه البرز در استانهای تهران و خوزستان منصوب شدند.به گزارش روابط عمومی بیمه البرز: «محسن پورکیانی» مدیرعامل این شرکت، ستار جمشیدی را به عنوان رییس شعبه اکباتان در استان تهران و سید محمد حسین سیدی را به عنوان رییس شعبه بندر امام خمینی در استان خوزستان منصوب کرد.این گزارش حاکی است، نایب رییس هیات مدیره بیمه البرز در احکام روسای شعب منصوب شده تاکید کرده است: انتظار دارم با حسن تدبیر ضمن رعایت ضوابط و مقررات در راستای منافع شرکت با بهرمندی و بکارگیری توانایی و دانش همکاران و شبکه فروش و با تکیه بر اصول راهبردی و سیاست های ابلاغ شده، اقدامات لازم در جهت استفاده بهینه از ظرفیت های موجود استان و توسعه متوازن و سودآور پرتفوی با محوریت افزایش سهم بیمه نامه های خرد، جذب بیمه گزاران جدید، تحقق برنامه های عملیاتی، ارتقای کیفیت خدمات، افزایش اعتماد مشتریان، پایش مستمر عملکرد شعبه و شبکه فروش تحت سرپرستی به لحاظ کمی و کیفی، رعایت انظباط مالی، افزایش همدلی، وفاداری و تعهد سازمانی را به عمل آورید.
بیش از 490 فقره پرداخت تسهیلات بانک آینده به آسیبدیدگان از ویروس کرونا
بانک آینده به منظور حمایت از کسب وکارهای آسیب دیده از ویروس کرونا امسال تا دوم دی ماه، مبلغ 139.430 میلیون ریال در قالب بیش از 490 فقره، به صاحبان مشاغل آسیب دیده، تسهیلات اعطا کرده است.این روند با هدف کمک به صاحبان کسب وکارهای آسیب دیده ناشی از همه گیری کرونا و به منظور حفظ رونق اشتغال و جبران بخشی از خسارات عملیاتی واحدهای مختلف تولیدی، صنعتی، خدماتی و سایر بخشهای اقتصادی کشور، از سوی بانک آینده انجام شده است.بانک آینده در قالب بسته های تسهیل گر حمایتی و با ارائه تسهیلات اشتغالزا، بستر لازم برای رونق تولید را فراهم کرده است تا با ارائه خدمات مالی کارآمد و تامین مالی حوزه های تولیدی، در حفظ اشتغال موجود، افزایش ظرفیتهای تولیدی بالقوه و ایجاد فرصتهای شغلی جدید، عملکرد موثری را داشته باشد.
با موبایلت کاربر سامانیوم باش
بانک سامان در نسخه جدید موبایلت امکان استفاده از خدمات باشگاه مشتریان بانک سامان را فراهم کرده است.به گزارش سامان رسانه: بانک سامان در نسخه جدید موبایلت امکان استفاده از خدمات سامانیوم (باشگاه مشتریان بانک سامان) را فراهم کرده است.بر این اساس، تمامی مشتریانی که عضو سامانیوم هستند از این پس میتوانند از طریق منوی سایر در اپلیکیشن موبایلت، از خدمات باشگاه مشتریان بانک سامان اعم از مشاهده رده مشتری، مشاهده امتیازات، خرید بنهای تخفیف، شرکت در قرعهکشی و مشاهده گزارشهای خریدهای انجام شده در سامانیوم بهرهمند شوند.گفتنی است، در نسخه جدید موبایلت، امکان عضویت در سامانیوم و ثبت کارت سامانی نیز فراهم شده است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
شایان طی پیامی به مناسبت سالروز تاسیس بانک مسکن مطرح کرد:
تعداد بازدید : 1
بانک مسکن؛ خانه امید مردم
مدیرعامل بانک مسکن ضمن تبریک هشتاد و سومین سالروز تاسیس بانک گفت: با اهتمام دولت سیزدهم به امر خانهدار شدن مردم و در جهت جهش تولید در طرح نهضت ملی مسکن، رسالت بانک نیز افزونتر از گذشته شده است.
«محمود شایان» مدیرعامل بانک مسکن، طی پیامی به مناسبت هشتاد و سومین سالگرد تاسیس بانک مسکن اهتمام و تلاش ویژه جهت رونق دهی بازار مسکن و خانهدار شدن مردم را به عنوان عالیترین اهداف این بانک دانست و عنوان کرد: با توجه به ابزاری که بانک مسکن برای تحقق این هدف راهبردی دراختیار دارد تلاش کردهایم به گونهای در حوزه تامین مسکن سیاستگذاری کنیم و دغدغه بزرگ این حوزه یعنی تامین مالی را انجام دهیم که با همه چالشهای بخش مسکن هموطنان بیشتری به خانهدار شدن امیدوار شوند.
در پیام مدیرعامل بانک مسکن آمده است:
بانک مسکن همواره به عنوان یک بانک پیشرو که در حوزه تخصصی مسکن فعالیت چشمگیر و موثری در عین دغدغهمندی دارد، حرکت کرده است. همین موضوع وظیفه سنگینی را نیز بر دوش خانواده بانک مسکن قرار داده است. نگاهی به رونقبخشی فعالیت بانک در حوزه بازار مسکن موید آن است که بانک بویژه در چالشهایی که ایجاد شده است فعالیت موثر و در خور توجهی از خود به جای گذاشته است که همین امر وظیفه خانواده بانک مسکن را برای آینده سنگینتر میکند.
با اهتمام دولت سیزدهم به امر خانهدار شدن مردم و در جهت جهش تولید در طرح نهضت ملی مسکن، رسالت بانک نیز افزونتر از گذشته شده است. خوشبختانه دولت طی همین طرح در توسعه تولید مسکن تنها بر روی امر انبوه سازی مسکن متمرکز نشده و در حوزه تسهیلات و دیگر زمینههای بازار مسکن نیز دیدی روشن و رو به جلو داشته است.
بر همین اساس یکی از اصلیترین اولویتهای خدماتی و تسهیلاتی بانک مسکن، تامین منابع پرداخت به موقع تسهیلات تولید مسکن است که خوشبختانه این بانک مقدمتر از دیگر بانکها در این حیطه عمل کرده و با هر طرحی که در سال گذشته ارائه کرد اهتمام ویژهای بخرج داد که کیفیت خدمات بانکی خود را افزایش دهد که همین امر سبب ایجاد رضایتمندی بیشتری در مشتریان بانک مسکن میشود و در زمینه جذب مشتریان جدید نیز موفقیتهایی در این حوزه کسب شده است.
بانک مسکن همچنین یکی از بانکهای تخصصی و توسعهای کشور است که در راستای سیاستهای دولت و بانک مرکزی قدم برداشته و به طور ویژه خود را در راستای طرحهای ملی از جمله طرح ملی مسکن تجهیز کرده و خانواده بانک مسکن آماده اجرای سیاستهای محوله به این بانک است.
در پایان امید دارم با یاری خداوند متعال و همافزایی و تلاش جمعی همکاران، شاهد اعتلا و پیشرفت روز افزون بانک مسکن باشیم.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 1
اخبار
در حاشیه رویداد تبادل فناوری در صنعت بیمه صورت گرفت
تفاهم نامه بیمه معلم با شرکتهای دانش بنیان به امضا رسید
رویداد تبادل فناوری صنعت بیمه با همکاری بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و صندوق نوآوری و شکوفایی، در سالن آمفی تئاتر این صندوق برگزار شد.
حضور کاوه قاضی معاونت توسعه بازار بیمه معلم در این رویداد فرصتی برای بیمه معلم فراهم آورد تا با شرکتهای نوآور بیش از گذشته وارد تعامل شود به طوریکه از غرفه های این شرکتها بازدید بعمل آمد و خدمات آنها مورد بررسی قرار گرفت.
در همین راستا شرکت بیمه معلم در جریان این رویداد، قراردادی با یکی از شرکتهای نوآور در حوزه بازدید آنلاین خودرو به امضاء رساند.
مزیت قابل ملاحظه این طرح : بازدید خودرو کاملا بصورت مجازی می باشد و به حضور فیزیکی نماینده بیمه و یا کارشناس نیازی نمیباشد .
و در واقع بیمه گذارانی که قصد خرید بیمه بدنه را دارند، می توانند صرفا با یک تماس با نماینده و دریافت پیامک و لینک، به فرآیند بازدید مجازی هدایت شوند..
که پس از بررسی و کارشناسی ، نسبت به صدور بیمه نامه اقدام می شود.
دکتر غلامرضا سلیمانی در این مراسم اذعان داشت: استقبال چشمگیر و اعلام آمادگی شرکت های دانش بنیان برای ورود به فعالیت های بیمه ای از ظرفیت بالای رشد این صنعت در کشور حکایت دارد.
وی با اعلام این خبر که فرایند صدور مجوز برای شرکت های دیجیتالی بیمه، مراحل نهایی خود را می گذراند، خاطرنشان کرد:
استقبال این شرکت ها در صنعت بیمه علاوه بر گسترش بازار در تسهیل فرایند ارزیابی ها و پرداخت خسارات نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
و اظهار داشت: کمبود درآمد و ناپایداری منابع بیمه های پایه در کشور، لزوم استقرار نظام جامعه بیمه های مکمل نظیر تامین آتیه و زندگی و مکمل بازنشستگی را یادآور می سازد که از جمله طرح های ملی محسوب می شوند.
این رویداد فرصتی برای بیمه معلم فراهم آورد تا با شرکتهای نوآور بیش از گذشته وارد تعامل شود.
شمسی نژاد: با ارتقای خدمات بانکداری الکترونیک رفاه مشتریان را افزایش می دهیم
دکتر سید سعید شمسی نژاد مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهرایران در جمع روسا و معاونان شعب و دوایر ستادی استان خراسان رضوی با تاکید بر اهمیت استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک، از برنامه های مدون بانک برای گسترش این حوزه خبر داد.
دکتر شمسی نژاد در سفر خود به مشهد مقدس، در نشستی با روسا و معاونان شعب و دایره های ستادی استان از عزم جدی بانک برای گسترش خدمات الکترونیک خبر داد و بر اهمیت این حوزه در ایجاد رفاه بیشتر برای مردم و کاهش شلوغی شعب تاکید کرد.
وی با اشاره به فضای محدود شعب و تعداد زیاد مشتریان بیان داشت: تنها راه حل این مشکل بالا بردن سطح کیفی و کمی خدمات بانکداری الکترونیک است تا مشتریان بتوانند امور مالی و بانکی خود را از راه دور انجام داده و به شعب مراجعه نکنند.
وی افزود: باید جذابیت را در بخش بانکداری الکترونیک افزایش داد تا مشتریان برای استفاده از این بستر ترغیب شوند. تخصیص امتیاز بیشتر در هنگام اخذ تسهیلات برای این دسته از افراد می تواند یکی از روش های ایجاد جذابیت باشد.
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران ادامه داد: باید برای بسیاری از امورات مشتریان از جمله ارائه اسناد ضمانتی به بانک، راهکارهایی گنجانده شود تا زمینه را برای بهترین و بیشترین خدمت فراهم نماییم.
دکتر شمسی نژاد با اشاره به افزایش روز افزون مشتریان بانک و لزوم ارائه خدمات مناسب به آن ها عنوان کرد: گسترش بخش انفورماتیک بانک با جذب نیروهای متخصص در این زمینه در دستور کار قرار دارد و امید داریم در آینده نزدیک شاهد اتفاقاتی بسیار خوب در بخش خدمات الکترونیک بانک باشیم.
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران در ادامه سخنان خود با ترسیم نقشه راه بانک قرض الحسنه مهر ایران، ماموریت بانک را پوشش نیاز افراد ضعیف جامعه و حمایت از آن ها دانست .
وی با بیان اینکه قریب به 30 درصد از افراد جامعه را قشر ضعیف تشکیل می دهد، گفت: بخشی از افراد جامعه در فقر مطلق هستند و قادر به هیچگونه سپرده گذاری در بانک نیستند که ما تلاش کرده ایم تا نیاز این گروه از افراد را از طریق تسهیلات تکلیفی پوشش دهیم.
وی با اشاره به مشکلات این قشر بیان داشت: همکاران ما باید با درک شرایط سخت این افراد در مواجهه با آن ها با متانت و صبوری رفتار کنند و از هیچ تلاشی برای کمک به آن ها دریغ نورزند.
شمسی نژاد تلاش و همت همکاران را در ارائه خدمت به مشتریان قابل ستایش دانست و گفت: برکات قرض الحسنه به یمن زحمات همکاران و نیت خدایی آن ها روز به روز بیشتر شده و این موضوع موجب ایجاد توقع در میان مردم و مسئولین شده است.
وی ادامه داد: تلاش می کنیم با استفاده از این اعتماد و اعتقادی که به قرض الحسنه به وجود آمده است در جهت افزایش مبلغ تسهیلات و تحکیم جایگاه بانک استفاده نمائیم.
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران لازمه ادامه روند مثبت بانک را، در جذب منابع جدید دانست و عنوان کرد: جذب منابع باید در تمامی سطوح بانک اتفاق افتد و می بایست مدیران ارشد و کارکنان هر کدام نقش خودشان را در این موضوع ایفا نمایند.
با مشارکت 94 درصدی کارکنان؛
آزمون جامع بانکداری کارکنان بانک سینا برگزار شد
آزمون جامع بانکداری کارکنان بانک سینا روز جمعه 24 دی ماه با حضور بیش از 2400 شرکت کننده و رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی در تهران و مراکز استان های منتخب برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی بانک سینا؛ این آزمون به همت معاونت سرمایه های انسانی و در راستای اجرای برنامه های توسعه ای بانک مبنی بر ارتقاء سطح آگاهی و دانش همکاران در حیطه فعالیت ها در تهران و 29 مرکز آزمون در مراکز استانهای منتخب برگزار شد. کارکنان بانک سینا با مشارکت 94 درصدی در این آزمون، سطح دانش و توان علمی خود را محک زدند.
معاون سرمایه های انسانی بانک سینا با حضور در دانشگاه امیرکبیر محل آزمون همکاران در تهران اعلام کرد: ارتقاء کیفیت علمی سرمایه های انسانی هر سازمان، اصلی ترین عامل توسعه آن سازمان برای رسیدن به موفقیت است. آموزش و تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآمد به منظور تدوین و اجرای برنامههای توسعهای، از جمله برنامههای بانک سینا است که این آزمون نیز در همین راستا برگزار می شود.
جعفری از مهمترین دستاوردهای آزمون را، لحاظ کردن نتایج و رتبه کارکنان در ارتقاء و انتصاب آنان در بخش های مختلف با هدف ایجاد فرصت برابر و رقابتی عادلانه برشمرد و اظهار داشت: پایش اثربخشی دوره های برگزار شده قبلی، تشویق همکاران به یادگیری جهت ارتقاء سطح دانش و آگاهی خود، رتبه بندی علمی مناطق و ستاد بر اساس میانگین نمرات، تعیین نقاط قابل بهبود جهت برگزاری دوره های آتی در سال 1401 و شناسایی نفرات برتر آزمون جهت حضور در المپیاد بانکی از دیگر دستاورد های آزمون است.
وی در ادامه تصریح کرد: در اجرای فرایند آزمون، با معرفی عناوین کتب، جزوات آموزشی و همچنین 1000 سوال تستی طبقه بندی شده توسط اداره آموزش و مدرسین داخلی بانک، سوالات آزمون به صورت « محتوامحور» از این مآخذ تدوین و طراحی گردید.
معاون سرمایه های انسانی بانک سینا افزود: امیدوارم بانک سینا در سایه نیروی انسانی توانمند و باانگیزه، بتواند در عمل به وظایف خود در برابر ملت شریف ایران و تامین خواسته ها و مطالبات مشتریان در زمینه خدمات بانکی به ویژه در حوزه محصولات جدید و نوآورانه همچنان سربلند و پرافتخار باشد.
34 هزار میلیارد ریال ارزش قراردادهای عاملیت بانک توسعه تعاون برای پرداخت تسهیلات تبصره 18
رئیس هیات مدیره بانک توسعه تعاون گفت: بر اساس ظرفیت هایی که تبصره 18 قانون بودجه 1400 قرار داده بانک توسعه تعاون برای فعال کردن بخش های مختلف اقتصادی تا پایان سال جاری 34 هزار میلیارد ریال قرارداد عاملیت امضا می کند.
سید باقر فتاحی اظهار داشت: پیش از این برای تکمیل طرح های نیمه تمام بخش های گردشگری و بوم گردی با وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی، قرارداد عاملیت برای پرداخت 7500 میلیارد ریال تسهیلات به فعالان بخش گردشگری منعقد گردیده است.
وی ادامه داد: قرار است با وزارت صنعت ،معدن و تجارت نیز برای فعال کردن بخش های مختلف صنعتی و معدنی به زودی قرار داد عاملیت به مبلغ 25 هزار میلیارد ریال منعقد شود.
به گفته فتاحی ،قرارداد عاملیت پرداخت تسهیلات با شرکت راه آهن نیز به مبلغ 1000 میلیارد ریال در حال انعقاد است.
وی با بیان این مطلب که این تسهیلات یارانهدار می باشد و در مناطق کمتر توسعه یافته با نرخ 10 درصد و در مناطق برخوردار با نرخ 14 درصد قابل پرداخت است ، خاطرنشان کرد : باز پرداخت این تسهیلات نیز همراه با دو سال تنفس است و پس از آن بازپرداخت به صورت پنج ساله قابل انجام است.
رئیس هیات مدیره بانک توسعه تعاون خاطر نشان کرد: تبصره 18 قانون بودجه 1400 دارای ظرفیتهایی برای تامین مالی بانکی طرحهای اقتصادی است و می تواند به رونق و تحرک اقتصادی منجر شود.
فتاحی ادامه داد: برای فعال کردن حوزه اشتغال تفاهم نامه عاملیت پرداخت تسهیلات با وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی به ارزش 1000 میلیارد ریال منعقد می شود.
فتاحی گفت: هماهنگی زیادی فیمابین ارکان اعتباری بانک توسعه تعاون با همکاران وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی وجود دارد و هم اکنون 580 پروژه گردشگری با پیشرفت بالای 70 درصد در سطح کشور شناسایی شده است که با اعطای این تسهیلات، پروژهها به مرحله بهرهبرداری خواهد رسید و اشتغال مناسبی نیز در این بخش ایجاد خواهد شد .
رئیس هیات مدیره بانک توسعه تعاون بیان کرد: طی سالهای اخیر همکاری و تعامل مناسبی با دستگاهها و نهاد های مختلف برای تخصیص منابع صندوق توسعه ملی و اشتغال پایدار روستایی به معرفی شدگان بخش های تولیدی و اشتغال زایی وجود داشته است.
وی تاکید کرد: در پرداخت تسهیلات و تامین اعتبار تلاش کرده ایم موضوعاتی همچون توسعه متوازن منطقه ای و عدالت اجتماعی را سرلوحه اقدامات خود قرار دهیم.
مدیر آموزش بانک کارآفرین منصوب شد
با حکم دکتر احمد بهاروندی مدیرعامل بانک کارآفرین، دکتر رسول خوانساری به عنوان مدیرآموزش و ارزیابی عملکرد بانک کارآفرین منصوب شد.
دکتر خلیل موفق معاون مدیرعامل در امور توسعه سرمایه انسانی در مراسم معارفه مدیر آموزش و ارزیابی عملکرد بانک ، با بیان این که این مدیریت باید به تولید و خلق فکر ، اندیشه و خرد کمک کند و این امر سرمایه گذاری برای سازمان محسوب می شود گفت: سازمانی موفق است که به موضوع آموزش نگاه بلند مدت ، کاربردی و حرفه ای داشته باشد و ما نیز برای این که بانکی پیشرو و موفق باشیم باید به این موضوع توجه خاص کنیم.
وی با بیان این که در صنعت بانکداری هر روز شاهد تحول در بخش های مختلف هستیم ادامه داد: برای عقب نماندن از تحولات باید به بحث آموزش کارکنان اهمیت بسزایی داد و همه اجزاء بانک همراستا با تغییر و تحولات در جهت نیل به اهداف بانک قدم های جدی بردارند.
معاون مدیر عامل در امور توسعه سرمایه انسانی آموزش و توانمندسازی کارکنان را ضروری خواند و تاکید کرد : قطعا ارائه محصولات مختلف در سازمان نشات گرفته از مطالعه و اندیشه ای است که در پشت صحنه آن آموزش فعال بوده است و در نهایت به تعالی و پیشرفت سازمانی منتج می شود.
موفق ادامه داد: مطالعه و اندیشه در سطوح مختلف از آموزش نشات می گیرند که سازمان را به سمت پیشرو بودن سوق می دهد ، این امر در زمان مدیریت دکتر بمان پور به خوبی انجام شده است و امیدواریم با حضور دکتر خوانساری شاهد تحولات بیشتری باشیم.
به گفته وی، تولید فکر و توسعه آن در سطوح مختلف از آموزش شروع می شود که مبتنی بر الزاماتی است که موجب می شود سازمان بتواند متناسب با چالش های رقابتی و سازمانی، قابلیت ها و مهارتهایی که جنبه کاربردی دارد و ایجاد ارزش افزوده می کند را فراهم کند.
موفق با تاکید بر اهمیت یادگیری و یاددادن گفت: در کنار تمام اقدامات و آموزش های موثری که در بانک انجام می شود، بهتر است از ظرفیت های همکاران بانک نیز استفاده شده و همکاران بتوانند در عین اینکه یاد می گیرند بتوانند به سایر همکاران خود یاد بدهند و انتقال تجربه کنند.
وی با اشاره به سابقه مدیریتی دکتر خوانساری در بانک مرکزی ، وی را مدیری توانمند خواند که با شور جوانی اش می تواند برنامه های تدوین شده در بخش مدیریت آموزش و ارزیابی عملکرد را به منصه ظهور و بروز بهتر برساند.
معاون مدیر عامل در امور توسعه سرمایه انسانی ایجاد اداره مدیریت عملکرد در کنار اداره آموزش را کاری هوشمندانه ای خواند که منجر به ارتقا خواهد شد و افزود: این امر موجب می شود تا نقاط قوت و ضعف شناسایی شده و به سمت ترمیم آنها پیش برویم.و امکان توانمندسازی کارکنان و تحقق فرآیند جانشین پروری تقویت شود.
دکتر رسول خوانساری مدیر آموزش وارزیابی عملکرد نیز در این مراسم با تشکر از اقدامات انجام شده در هر دو بخش آموزش و ارزیابی عملکرد بانک در زمان مدیریت دکتر بمان پورابراز امیدواری کرد که بتواند در ادامه مسیر فراهم شده کارهای خوبی انجام دهد.
وی فعالیت های خود را به دوبخش آموزش و ارزیابی عملکرد تقسیم کرد و گفت: در بخش نخست ، ضرورت آموزش بر هیچ کس پوشیده نیست مخصوصا در فضای رقابتی بین بانکی کشور؛ بانکی موفق است که بتواند عملکرد بهتری در بخش یادگیری و آموزش داشته باشد .
خوانساری با تاکید بر این که باید در کنار یادگیری به موضوع یاددادن هم توجه کرد افزود: باید بتوانیم در کنار آموز ش بتوانیم از آنها برای آموزش دادن به سایر همکاران استفاده کنیم . در کنار این بخش ارزیابی عملکرد نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و میزان اثر گذاری آموزش های انجام شده را نشان می دهد.
مدیر آموزش و ارزیابی عملکرد ابراز امیدواری کرد که بتواند در بخش آموزش و ارزیابی عملکرد از تجارب دیگر نهادها و سازمانها استفاده کرد.
دکتر مسلم بمان پور مدیر سابق آموزش و ارزیابی عملکرد نیز در این مراسم ، عملکرد مثبت بخش آموزش در دوره مدیریت اش را حاصل همکاری همکاران این مدیریت خواند و آنها را سرمایه های اصلی مدیریت آموزش خواند .
وی با بیان این که زیر ساخت های لازم برای ارائه آموزش های مختلف به همکاران بانک آماده است گفت: در یک سال و10 ماه گذشته در بخش آموزش تلاش بر این بود که محوریت کارها بر اساس انطباق آنها با استانداردهای بین المللی تنظیم شده و به پیش برود و در این راستا گام برداشتیم .
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.