شماره: 1822 / ۱۴۰۰ بيست و هشتم دي
تعداد بازدید : 0
انتشار جزئیاتی از بدنه تولیدی هیوندای آیونیک 6 مدل 2023
حتی با وجود اینکه هیوندای پیش نمایش شاسی بلند بزرگ آیونیک 7را با کانسپت سون ارائه کرده است، اما هنوز آیونیک 6را در ظاهر تولیدی ندیده ایم.خبر خوب این است که برای کشف سدان الکتریکی دیگر نیازی به صبر نخواهیم داشت زیرا یک نمونه اولیه در حال آزمایش نهایی در اروپا با استتار کمتری مشاهده شد. اگرچه به اندازه کانسپت پرافسی هیجان انگیز نیست، اما مشتاق دیدن مدل تولیدی با قسمت عقب به شکل فست بک هستیم.
موتیف نورپردازی پیکسلی آیونیک 5در اینجا که با نگاه کردن به چراغ های عقب که از لابه لای استتار نمایان می شوند، مشهود است. بریدگی هایی در پوشش اعمال شده روی درب صندوق عقب احتمالاً برای دوربین عقب و چراغ ترمز سوم وجود دارد، در حالی که شیشه جلوی عقب باز نشان می دهد که آیونیک 6یک سدان خواهد بود تا یک لیفت بک کاربردی تر. یک اسپویلر داخلی که این مفهوم را منعکس می کند باید به راحتی خودروی الکتریکی را متمایز کند.گفته می شود که هیوندای عرضه این مدل را تا اواسط سال 2022 به تعویق انداخته است تا بدنه را 20 میلی متر (0.8 اینچ) کشیده و سپرها را تغییر شکل دهد. علاوه بر این، روزنامه کره ای اکونومیک دیلی در آگوست 2021 گزارش داد که چگونه مهندسان می خواهند باتری بزرگتر 77.4 کیلووات ساعتی را به جای بسته 72.6 کیلووات ساعتی جای دهند.
یکی دیگر از دلایل بالقوه تاخیر در عرضه آیونیک 6مربوط به این است که هیوندای مجبور است کارخانه آسان واقع در کره جنوبی را که در آن سدان بدون آلایندگی مونتاژ می شود، بازسازی کند.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
گروه صنعتی ایران خودرو توصیه کرد
تعداد بازدید : 0
قبل از خرید از بازار، فعال بودن گارانتی خودرو را استعلام کنید
گروه صنعتی ایران خودرو به تمامی مشتریان خود توصیه کرد، پیش از خرید محصول از بازار آزاد، نسبت به استعلام گارانتی خودرو اقدام و از دارا بودن شرایط گارانتی و عدم ابطال آن اطمینان حاصل کنند.با توجه به اینکه در روزهای گذشته مالکان جدید خودروهای خریداری شده از بازار، با مراجعه به مدیریت ارتباط با مشتریان ایران خودرو از لغو گارانتی خودروی خود خبر می دهند، گروه صنعتی ایران خودرو به تمامی مشتریانی که قصد خرید محصولات این خودروساز را از بازار خودرو دارند، توصیه کرد به منظور جلوگیری از تبعات و بروز مشکلات احتمالی، حتما پیش از اقدام به خرید، نسبت به استعلام گارانتی خودروی مورد نظر از نمایندگیهای این شرکت در سطح کشور اقدام کنند.
بخشی از خودروهای موجود در بازار، از طریق فرآیند قرعه کشی خریداری و سند آنها فک رهن و آزاد شده است، اما برخی از مشتریان اولیه خودرو با نگهداری خودرو در پارکینگ و به دلیل عدم مراجعه به نمایندگی های مجاز در پنج ماهه اول پس از تحویل خودرو با پیمایش هزار کیلومتر برای فعال سازی گارانتی و دریافت سرویس های اولیه، موجب ابطال گارانتی محصول شدهاند. به همین جهت خریدار ثانویه در زمان خرید خودرو، با وجود برخورداری از سند آزاد و کارت گارانتی، نمیتواند از مزایای گارانتی شامل ضمانت دو ساله و پیمایش 40 هزار کیلومتر خودرو بهرهمند شود.گفتنی است، مطابق مصوبات کمیته خودرو، در صورت عدم انجام سرویس اولیه، در بازه زمانی و کیلومتر اعلامی، گارانتی خودرو ابطال شده و هزینه هرگونه خدمات مورد نیاز و دریافت شده بر عهده مالک خودرو است.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
حباب قیمت خودروهای خارجی کوچک میشود؟
تعداد بازدید : 1
ثبت افزایش نرخ 90 درصدی برخی خودروهای وارداتی در بازار
در یک سال گذشته خودروهای خارجی بهدلیل نوسان و افزایش قیمت دلار، افزایش بهای زیادی داشتهاند و بعضی خودروهای خارجی حدود 90 درصد افزایش قیمت را نیز در بازار ثبت کردند.
قیمت خودروهای خارجی درچندوقت گذشته با افزایش بهای دلار بالا رفته است و حالا با نزولی شدن روند نرخ ارز، باید دید که آیا بازار خودروهای خارجی نیز کاهشی خواهد شد و حباب قیمت در بازار وارداتیها کوچک میشود؟
در یک سال گذشته خودروهای خارجی بهدلیل نوسان و افزایش قیمت دلار، افزایش بهای زیادی داشتهاند و بعضی خودروهای خارجی حدود 90 درصد افزایش قیمت را نیز در بازار ثبت کردند. این درحالی است که خودرویی مانند جک S5 اتوماتیک که درسال 96 حدود 90 میلیونتومان قیمت داشت، طی ماه جاری بهبالای 900 میلیونتومان رسیده است. همچنین قیمت خودرو رنو تالیسمان از 215 میلیونتومان بهیکمیلیارد و 900 میلیونتومان رسیده است. البته باید گفت قیمت دلار در سال 97 حدود 10 هزارتومان بود و امسال کانال 32 هزارتومان را نیز تجربه کرد. درواقع بهای دلار در این سهسال حدود 65 درصد رشد داشته است.
روند افزایش قیمت خودروهای خارجی درچند سال اخیر و ممنوعیت واردات خودرو و نبود خودرو صفر در بازار سبب شده است بازار خودرو چندان رونقی نداشته باشد. از این رو کارشناسان بازار خودرو درباره احتمال کاهش قیمت خودروهای خارجی معتقدند که بازار در رکود است و کاهش قیمتها بسیار بعید بهنظر میرسد. اتفاقی که شاید اگر دربازار رخ بدهد، بتواند اوضاع خرید و فروش را رونق بدهد و بازار را از این سردی و رکود بیرون بیاورد. درحال حاضر کاهش قیمت دلار در بهای خودروهای خارجی تا حدود زیادی بیتاثیر است و شاید تنها راه نجات بازار خودروهای خارجی آزادسازی واردات خودرو باشد که میتواند اثر کاهشی زیادی در بازار داشته باشد. اگر واردات خودرو آزاد شود، قطعا حباب قیمتها در بازار شکسته میشود و سیر نزلی بهخود میگیرد. درحال حاضر معاملات در بازار خودروهای خارجی با کاهش بسیار زیادی همراه بوده و تقریبا بهصفر رسیده است. این وضعیت موجب شده است قیمت خودروهای وارداتی در بازار مشخص نباشد و هرکسی هرقیمتی بخواهد روی خودرو خود بگذارد. این مساله بهایجاد یک حباب بزرگ در قیمت خودروهای وارداتی در بازار دامن میزند و با توجه بهاینکه نسبت کاهش قیمت دلار در یک ماه گذشته نسبت بهافزایش نرخ ارز در سهسال گذشته درصد پایینتری بوده است، کاهش قیمت سه یا چهارهزارتومانی قیمت دلار نیز دربازار خودروهای خارجی تاثیر چندانی نخواهد داشت. بهگفته کارشناسان تنها راه خالی شدن حباب قیمت خودروهای وارداتی، آزادسازی واردات خودرو و حذف تعرفه واردات است.
درهمین رابطه باید گفت بسیاری از خودروهای خارجی درچند روز گذشته افزایش یا کاهش قیمت چشمگیری نداشتهاند و تعداد کمی از خودروها نوسان قیمت کمتر از 10 میلیونتومان را ثبت کردهاند که با توجه بهقیمت خودرو درصد قابل توجهی نبوده و چندان محسوس نیست. همچنین بهرغم اینکه تعدادی از خودروهای خارجی در ابتدای دیماه 1400 با توجه بهافزایش قیمت دلار افزایش قیمت داشتهاند، اما با کاهش بهای دلار، کاهش زیادی را تجربه نکردهاند.
درحال حاضر بازار خودروهای ایرانی و خارجی راکد است و بهرغم کاهش قیمت دلار اما باز هم خبری از خریدار نیست. درهمین رابطه کارشناسان بازار خودرو معتقدند که چنانچه روند مذاکرات مثبت باشد، پیشبینی میشود تداوم کاهش قیمت خودروهای داخلی ادامهدار باشد. اما در بازار خودروهای وارداتی نمیتوان چندان بهکاهش قیمت یا بهبود اوضاع امیدوار بود. درحالی که بهماههای پایانی سال نزدیک میشویم، اما دربازار خودرو خرید و فروش همچنان بسیار راکد است.
این درحالی است که سال گذشته بهرغم شیوع ویروس کرونا تقاضا برای خرید خودرو نسبت بهامسال بیشتر بود. فروشندگان خودرو نیز میگویند با توجه بهکاهش قیمت دلار خودروهای ایرانی و خارجی دربازار نوسان خیلی کمی داشتند و میتوان گفت که ارزان شدن آنها بهنسبت کاهش نرخ ارز شاید منطقی بهنظر برسد. البته برخی دیگر معتقدند قیمتها دربازار با کاهش مواجه نبوده و تنها افزایش آن متوقف شده است که شاید این مورد بیشتر در بازار دیده شود. درگزارش میدانی که توسط روزنامه «دنیایخودرو» از فروشندگان خودروهای خارجی بهعمل آمده است، برخی فروشندگان میگویند که با کاهش نرخ ارز قیمت خودروهای خارجی بین 15 تا 20 میلیونتومان ارزان شده است. البته این ارزانی قیمت بهنسبت ماه جاری بوده و قیمت خودرو از اول دیماه بهنسبت ماه گذشته دربرخی مدلها افزایش داشته است. با این حال مردم همچنان توان خرید خودروهای خارجی را ندارند. حتی بازار معاوضهای هم برای خودروهای خارجی شکل نمیگیرد. درحال حاضر با توجه بهابهام درنتیجه مذاکرات، مردم برای خرید خودرو دست نگه داشتهاند و منتظر نتیجه نهایی دور جدید مذاکرات هستند. با وجود اینکه در ماههای گذشته خرید خودروهای ایرانی اندکی رونق داشت، اما حالا معاملات خودروهای ایرانی نیز متوقف شده است. آنچه مشخص است اینکه اگر روند کاهشی قیمت دلار ادامهدار باشد و نتیجه مذاکرات هم مثبت باشد، اتفاق خوبی در انتظار همه بازارهاست. روز گذشته نیز خبرهایی مبنی بر دریافت مالیات بر خودرو بهصورت نهایی اعلام و مقرر شد تا خودروها با ارزش بالای یکمیلیاردتومان مشمول مالیات شوند و همچنین در قانون بودجه در قسمت مالیات بر سرمایه، مقرر شده است خانههایی که بالای 10 میلیاردتومان ارزش دارند نیز مشمول مالیات شوند.
درحال حاضر بازار خودروهای وارداتی درکشور طی چند روز گذشته که قیمت دلار روند کاهشی بهخود گرفته است، خلاف جهت حرکت میکند؛ آن هم در بازاری که مشتری در آن پیدا نمیشود. قیمت در بیشتر خودروهای وارداتی نسبت بهآذرماه گذشته رشد داشته که بیشترین آن متعلق بهبامو سری 7 مدل 2018 فولآپشن است که به 9.5 میلیاردتومان رسیده است. یعنی چیزی حدود یک میلیاردتومان رشد قیمت داشته است.
در بین خودروهایی که با قیمت متوسط در بازار حضور داشتند، هیوندای الانترا مدل 2018 بود که با حدود 70 میلیونتومان افزایش قیمت جلب توجه میکند. کمترین میزان رشد قیمت درمیتسوبیشی میراژ 2018 دیده شده که تنها 10 میلیونتومان افزایش قیمت داشته است. خودروهای رنو تالیسمان و تویوتا راو 4 نیز رشد قیمت اندکی در بازار داشتند. هرچند که میزان کاهش قیمت در آنها بسیار ناچیز است. هماکنون گرانترین خودرو صفرکیلومتر در بازار بامو سری 7 مدل 2018 (فولآپشنترین) است که قیمتی حدود 10 میلیارد تومان دارد و ارزانترین آنها همچون گذشته میتسوبیشی میراژ است. با توجه بهروند مذاکرات هستهای و پیشرفت هرچند اندک آن، اما همچنان بازار خودرو تغییرات محسوسی را تجربه نکرده است. با توجه بهاین روند احتمال اینکه قیمت خودرو در بازار طی هفته آینده سمت و سوی کاهشی داشته باشد وجود دارد و بهنظر میرسد احتمال تداوم رکود در بازار بیش از هر چیز دیگر باشد.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
تعداد بازدید : 2
دوکلمه خبر
نماینده مجلس: زور مردم به خودروسازان نمیرسد
موضوع کیفیت خودروهای داخلی هر روز توجهات بیشتری را به خود جلب می کند. بعداز احضار وزیر صمت به مجلس و طرح سوال از فاطمی امین در رابطه با کیفیت پایین خودروهای داخلی و اتفاق ناگواری که در بهبهان در تصادف زنجیره ای اتفاق افتاد و پلیس راهور مدعی شد ایربگ هیچ کدام از خودروهای حاضر در این تصادف باز نشده است، رییس کمیته خودروی مجلس مطالبه از خودروسازان داخلی در خصوص افزایش کیفیت تولید محصولاتشان را کار مردم نمی داند و اعتقاد دارد مردم این توانایی را ندارند. ولی به نظر می رسد که دقیقا این مردم هستند که می توانند جلوی خودروساز بایستند و خواسته های خود را مطالبه کنند.رئیس کمیته خودروی مجلس گفت: قطعا زور مصرف کننده به خودروساز نمی رسد و نمی تواند به تنهایی مطالبه گر کیفیت باشد از این رو باید بیمه کیفیت خودرو را راه اندازی کنیم تا مطالبه گر کیفیت باشد.روح الله ایزدخواه در مورد وضعیت نظارت بر کیفیت خودروهای داخلی، اظهار کرد: یک مشکل اساسی در مورد صنعت خودروسازی در ایران این است که «بیمه کیفیت خودرو» نداریم. در واقع وقتی خودرویی فاقد کیفیتها و استانداردهای لازم است باید یک نهاد ثالثی مسئولیت نظارت بر این مساله را داشته باشد.رئیس کمیته خودرو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: قطعاً زور مصرف کننده به خودروساز نمیرسد و نمیتواند به تنهایی مطالبه گر کیفیت باشد و حق خود را بگیرد در اینجا باید بیمه کیفیت وارد شود و جرایم مربوط به عدم رعایت کیفیت و استانداردها را از خودروساز بگیرد.
وی ادامه داد: همانگونه که در مورد سلامت اشخاص بیمه سلامت داریم و بیمه از طرف خود به ماجرا وارد میشود و بیمار دیگر به تکاپو نمیافتد در مورد کیفیت خودرو هم همین ماجرا باید پیاده سازی شود.ایزدخواه گفت: اگر خودروساز ادعایی میکند که استانداردها را در فرایند تولید خودرو رعایت کرده و محصول کیفیت لازم را دارد باید در مورد آن پاسخگو باشد. صرف ادعا که نمیتواند تضمین کننده کیفیت باشد. بیمه کیفیت میتواند سراغ خودروسازان برود و کیفیت را از آنها مطالبه کند.وی تصریح کرد: نیازی به تأسیس سازمان و نهاد جدیدی نیست بلکه شرکتهای بیمهای میتوانند سازوکار بیمه کیفیت خودرو را در ساختار خود اضافه کنند.رئیس کمیته خودرو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار کرد: در طرح جامع صنعت خودرو موضوع بیمه کیفیت دیده شده و یک ماده از 20 ماده این طرح به این موضوع اختصاص دارد. طرح جامع در کمیسیون صنایع تقریباً نهایی شده و در حال آماده شدن جهت ارسال به صحن است البته با توجه به اینکه مجلس در حال بررسی لایحه بودجه 1401 است نمیتوان قول داد که طرح جامع به زودی به صحن ارسال شود.
ارسال دیدگاه
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.